تب برفکی با گرمای هوا از بین می‌رود

جواد کوشکی، رئیس اداره دامپزشکی پلدختر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا از لرستان با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در بین دام‌های شهرستان پلدختر اظهار داشت: برای مقابله با این بیماری تدابیر خوبی در شهرستان اندیشیده شد، به طوری که در فصل بهار کار مقابله با این بیماری در شهرستان آغاز شد.

 

وی بیان کرد: در کنار واکسیناسیون دام عشایر، دام‌های سطح شهرستان برای مقابله با بیماری تب برفکی و تب مالت واکسینه شدند که این اقدام باعث شد در زمان شیوع بیماری تب برفکی، این شهرستان نسبت به سایر شهرهای لرستان کمترین میزان تلفات دام را داشته باشد.

 

کوشکی، با اشاره به واکسینه کردن ۷۰۰ هزار دام در پلدختر تصریح کرد: هم اکنون هم با استفاده از بخش خصوصی و تمام ظرفیت بخش دولتی، شش اکیپ را برای واکسیناسیون دام‌های بیماری که در سطح شهرستان گزارش می‌شود فعال کرده‌ایم.

 

رئیس اداره دامپزشکی پلدختر تاکید کرد: دامداران ناراحت نباشند با توجه به اینکه دام‌های شهرستان در گذشته واکسینه شده‌اند کمتر در معرض مرگ ومیر بر اثر بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

 

وی عنوان کرد: با شروع فصل گرما در پلدختر به خودی خود بیماری تب برفکی هم از بین می‌رود.

 

وی با اشاره به ابتلای بره‌های تازه متولد شده به بیماری تب برفکی که تقاضای متعدد دامداران در برخی از نقاط است، یادآور شد: دامدارانی که به دامپزشکی اطلاع داده‌اند از طریق اعزام اکیپ‌ها، دام‌های آن‌ها به خصوص بره‌ها مورد واکسینه قرار می‌گیرند.