مدیر تصمیم گیری که دو ساعت دیرتر به حادثه رسید

به نقل از بیان روز،حادثه آتش سوزی خط لوله پلی اتیلن در واقع تلنگر جدی به دستگاه های امدادی وخدمات رسان بود که خود را در عمل محک بزنند.

عدم حضور به موقع مدیران تصمیم گیر شهرستانی در محل حادثه اولین نقطه ضعف این ماجرا بود که برخی از مدیران تصمیم گیر شهرستانی را دو ساعت پس از وقوع حادثه به پران پرویز کشاند.

کمبود پزشک اورژانس ،نبود فضای فیزیکی مناسب اورژانس و تخت بیمارستانی دومین نقطه ضعب در برخورد با این حادثه بود که کار مدیریت بحران را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

این آتش سوزی که متاسفانه20نفر مصدوم بر جای گذاشت در واقع رعایت اصول ایمنی را در انجام پروژه نفت وگاز را بیش از پیش با اهمیت تر کرده است.

از نکات قابل تامل این حادثه،به گفته شاهدان عینی مسدود کردن راه دسترسی محل حادثه توسط یکی از اهالی روستای پران پرویز که کار خدمات رسانی به مصدومین با کندی مواجه کرد.

بازوند ازهمراهان مصدومان با انتقاد از اینکه بیمارستان امام(ره) پلدختر پزشک وتجهیزات ندارد عنوان کرد:یکی از اقوام ما کارگر شرکت خصوصی بوده در حین انفجار مصدوم شده و با نیسان به بیمارستان منتقل شده است.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

وی بیان کرد:کادر پزشکی بیمارستان که با توجه به بضاعتی که داشته اند زحمت کشیدند و محل سوختگی ها را با دارو پانسمان کرده اند ولی این اقدامات جوابگو نبوده و فرزندم از درد به خود می پیچد.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

گنجی از دیگر همراهان مصدومین عنوان کرد:پای فرزند من بر اثر این حادثه شکسته شده ولی به دلیل نبود پزشک متخصص ارتوپد مجبور هستیم مصدوم را به خرم آباد ببریم.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

وی یادآور شد:اگر خدایی نکنه وضعیت بدتری رخ می داد بعد بیمارستان چگونه می خواست جوابگوی نیازمندان باشد.

در این میان رایزنی ها واختلاف نظر ها در خصوص علت انفجار و آتش سوزی بین دو طرف شرکت لوله پلی اتیلن و شرکت خصوصی خطوط انتقال نفت بالا می گیرد به طوری که هر کدام قصد دارند موضوع را آنگونه که به نفع خود را تعریف کنند.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

سهرابیان مسئول ایستگاه تقویت فشار تنگ فنی و خطوط انتقال نفت در گفتگو با خبرنگار در خصوص چگونگی وقوع حادثه آتش سوزی خطوط پلی اتیلن اظهار داشت:لوله خط انتقال پلی اتیلن که از جنوب کشور به سمت پتروشیمی مهاباد کشیده شده ساعت 16عصر امروز دچار انفجار می شود.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

وی با اشاره به اینکه شرکت خطوط انتقال نفت پایندان در محل حادثه مشغول کار بوده عنوان کرد:دو ساعت قبل از طریق مسئول حراست خط انتقال پلی اتیلن به شرکت پایندان هشدار داده شده که کار نکنند.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

یکی از کارکنان شرکت پایندان که نخواست نامی از آن برده شود در این خصوص گفت:رسانه ها برای اطلاع رسانی این حادثه عجله نکنید اجازه دهید تا کارهای کارشناسی دقیق تری صورت گیرد تا علت آن مشخص شود.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

وی بیان کرد:در چند روز گذشته رانش کوه داشتیم که دیروز شدت آن بیشتر شده و اگر واقعا ادعاهایی در خصوص برخورد لودر ما با لوله صحت داشته باشد در واقع باید این لودر سوخته می شد .

حالا در این میان مصدومین حادثه که مشغول مداوا خود هستند خانواده های آنان نسبت به این موضوع که چه ارگانی متولی پرداخت این هزینه ها است دغدغه دارند.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

حالا پس از 19ساعت از وقوع حادثه،کارشناسان مشغول بررسی علت حادثه هستند ،موضوعی که کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس خواستار تسریع این موضوع شدند.

سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بیان روز اظهار داشت: خط لوله ای که از جنوب لرستان به کرمانشاه می رود یک خط تغذیه به پتروشیمی لرستان ایجاد شده که متاسفانه به دلیلی که هنوز مشخص نیست این خط دچار انفجار وآتش سوزی می شود.

کاظمی نماینده مردم پلدختر ومعمولان در مجلس

وی با تاکید بربررسی علت حادثه در کمترین مدت زمانی عنوان کرد:برای رفع شائبه ها و تنویر افکار عمومی،مسئولان امر نسبت به بررسی دقیق موضوع و اعلام نتیجه به عموم اقدامات لازم را انجام دهند.

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

کاظمی بیان کرد:در صورتی که روستاها ، اهالی وکارکنان آنها خسارت دیده اند ،متولیان امر میزان را بررسی و اعلام نمایند .

وی با قدردانی از سازمان های خدمات رسان تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه،سه دستگاه آمبولانس115، یک فروند بالگرد، و تعداد 12 دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین آتش نشانی در محل حضور پیدا کردند .

آتش سوزی پلی اتیلن پلدختر

وی با قدردانی از زحمات مدیر شبکه بهداشت ودرمان پلدختر خاطر نشان کرد:عای رغم زحمات قابل تقدیر پرسنل بیمارستان امام(ره) پلدختر ولی متاسفانه نبود پزشک کافی در اورژانس باعث شد که دکتر بابایی رئیس شبکه بهداشت ودرمان در نقش پزشک انجام وظیفه کند و به حال مصدومان وبیماران رسیدگی کند که این تلنگر جدی به مسئولان برای تامین پزشک مورد نیاز وارتقا تجهیزات پزشکی این بیمارستان است.

در واقع آتش سوزی خط لوله پلی اتیلن پران پرویز هشدار جدی به مسئولان ارشد شهرستانی،استانی و امدادی وخدمات رسان که نسبت به ارتقاء تجهیزات و تامین نیروی انسانی متخصص برنامه ریزی لازم را داشته باشند.