تجمع اهالی روستای ُبندیزه بروجرد مقابل فرمانداری

به نقل از  بازتاب بروجرد  مشکل کم آبی و بی آبی طی سالهای اخیر در روستاها به حد بحران رسیده و روز به روز بر تعداد روستاهای درگیر با کم آبی اضافه می شود.

 قطعی چند ساعته آب، آبرسانی با تانکر و یا جیره بندی از مهمترین مشکلات این روزهای روستانشینان شهرهای بروجرد است که با توجه به گرمای طاقت فرسای هوا از مشکل بی آبی در طول روز رنج می برند. 

گرچه در طول سال بارها و بارها پروژه های آبرسانی برای روستاها در نظر گرفته می شود اما مشکل بی آبی در روستاهای بروجرد همچنان پابرجاست تا این که این مشکل اهالی یکی از  روستاهای بروجرد را کلافه کرد و صبح امروز چهارشنبه در مقابل فرمانداری تجمع و اعتراض خود را نسبت به بی آبی و بی توجهی مسئولین به این امر نشان دادند. 

در این تجمع حدود 30 نفر از اهالی روستای بندیزه بروجرد در مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

 یکی از اهالی روستا در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: مدتهاست که ما مشکل بی آبی در روستا داریم و مسئولین در این راستا هیچ گونه توجهی ندارد. 

وی که نخواست نامی از او برده شود اضافه کرد: امروز دقیقا پنج روز است که ما آب نداریم و مسئولین خود را جای ما قرار دهند که با چه مشکلاتی روبرو خواهند شد.

 به گفته وی خانواده های ما در این گرمای هوا و قطع آب رنج زیادی می کشند و متاسفانه هیچ کسی به این مشکل توجهی ندارد.

 یکی دیگر از اهالی روستا گفت: آب روستای ما با روستای همجوار مشترک است و اشتراک آب در دو روستا مشکل ساز است و سالهاست که این مشکل وجود دارد و تا کنون اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته است. 

گودرزی تصریح کرد: با توجه به مشکل کم آبی خصوصا در روستاها مسئولین باید کاری انجام دهند و در صدد رفع آن اقدام نمایند.

 به گفته وی سالهاست که آب شرب این دو روستا مشترک است و این مشکل وجود دارد اما روستای خشتیانک فلکه آب شرب را بسته و آب به روستای ما نمی رسد.

 در ادامه "احمد گودرزیان" معاون فرماندار بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: کم آبی و افت فشار آب شرب مهمترین مشکل روستای بندیزه بروجرد است و مشکل دیگر این که آب دو روستای بندیزه و خشتیانک با هم مشترک است و در برخی از موارد روستای همجوار فلکه آب این روستا را بسته و مشکل آب تشدید می شود.

وی اضافه کرد: قرار شد آب شرب این دو روستا از هم جدا شود تا مشکل کم آبی در این قسمت از بین برود. به گزارش بازتاب بروجرد با تجمع اهالی روستا در مقالب فرمانداری، اقدامات اولیه برای جدا کردن مسیر آب دو روستا در دستور کار قرار گرفت.