ناوگان تاکسیرانی بروجرد تا 4 ماه آینده نوسازی می‎شود

حسن غیاثوند امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بروجرد اظهار کرد: در صورت تحقق تعهدات ایران خودرو تا 4 ماه آینده خودروهای جدید جایگزین تاکسی‎های فرسوده در این شهرستان می‎شوند.

وی عنوان کرد: تا 4 ماه آینده همه خودروهای فرسوده که یک‌چهارم خودروهای ناوگان تاکسیرانی شهرستان بروجرد را تشکیل می‎دهند، تعویض می‎شوند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بروجرد خاطر نشان کرد: این سازمان به منظور ارتقای سطح کیفیت حمل و نقل رون شهری اقدام به تعویض خودروهای تاکسی فرسوده کرده است.

غیاثوند با اشاره به اینکه همه خودروهای تاکسی مدل 83 به پایین مشمول طرح تعویض می‎شوند، افزود: مهلت ثبت نام برای مالکان این خودروها در این طرح تا شهریور ماه 95 است.

وی ادامه داد: از مجموع یک‌هزار و 800 خودرو تاکسی ناوگان تاکسیرانی شهرستان بروجرد 435 دستگاه فرسوده‎اند که از این مجموع  نیز 430 دستگاه تاکسی های مدل 83 به پایین هستند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بروجرد تاکید کرد: تا کنون 70 دستگاه پژو تاکسی مدل 95 جایگزین تاکسی‎های فرسوده و به متقاضیان تحویل داده شده است.

غیاثوند تصریح کرد: به منظور تعویض خودروهای تاکسی فرسوده 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 16 درصد به متقاضیان اعطاء می‎شود، همچنین هر خودرو فرسوده نیز قریب به 5 میلیون تومان از مالک آن خریداری می‎شود.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور در صورت عدم ثبت نام دارندگان خودروهای تاکسی مدل 83 به پایین تا شهریور ماه سال جاری در طرح تعویض خودروهای تاکسی از تردد آنها در سطح شهر جلوگیری می‎شود، همچنین بیمه شخص ثالث و معاینه فنی نیز به این خودروها تعلق نمی‎گیرد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی بروجرد ادامه داد: تحویل خودروهای تاکسی جدید از زمان معرفی ضامن 4 ماه به طول می‎انجامد.