تولید سالانه 1500 تن عسل در لرستان

حسین سلاحورزی در نشست مشترک با سفیر و مقامات سفارت آفریقای جنوبی در ایران، اظهار کرد: لرستان از نظر ساختارهای اقتصادی شباهت‌هایی با آفریقای جنوبی دارد؛ در حوزه کشاورزی، معدن، آبزیان، داروهای گیاهی و .... بین لرستان و این کشور اشتراکاتی وجود دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم در شرایط پسابرجام امکان گسترش همکاری‌ها بین لرستان و آفریقای جنوبی به خصوص در حوزه‌های مشترک صورت گیرد.

سلاحورزی اضافه کرد: در لرستان به واسطه شرایط آب و هوایی سالانه ٨٠٠ هزار تن محصولات کشاورزی مازاد تولید می‌شود که می‌توان آنها را به کشورهایی چون آفریقای جنوبی صادر کرد.

این مسئول ادامه داد: معادن بسیاری در لرستان وجود دارد که با توجه به تجارب آفریقای جنوبی در حوزه‌ی معادن، می‌توانیم از علوم و فن این کشور در اکتشافات و استخراج مواد معدنی کمک بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد یادآور شد: با توجه به پتانسیل بالای لرستان در سایر حوزه‌ها و تجربه آفریقای جنوبی در زمینه معادن، شیلات و کشاورزی امکان همکاری فی مابین این استان و کشور وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم سفر سفیر آفریقای جنوبی به لرستان زمینه‌ای برای حضور و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران این کشور در این استان باشد.

سلاحورزی گفت: سالانه 1500 تن عسل در لرستان تولید می‌شود و این استان ظرفیت صادر کردن این محصول به آفریقای جنوبی را دارد.