برخورد با 27 مورد تخلف زیست محیطی در ‌دلفان‌

قاسم دلفانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در راستای بالا بردن سطح حفاظتی مناطق حوزه استحفاظی شهرستان، گشت‌زنی شبانه‌روزی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این نظارت‌ها بنا بر ضرورت و لزوم هر چه بیشتر حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی شکار و صید غیرمجاز انجام می‌شود و در ضمن با شکارچیان و صیادان غیرمجاز که بدون اخذ مجوز اقدام به این کار می‌کنند، طبق قانون با شدت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

دلفانی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون با 27 مورد تخلف زیست محیطی برخورد کرده‌ایم و ضمن تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان اظهار کرد: در این مدت با 13 مورد صید غیرمجاز، یک مورد شکار بز وحشی و دو مورد زنده‌گیری پرندگان وحشی برخورد شده است.

وی افزود: همچنین از متخلفان دو قبضه سلاح غیرمجاز، شش قبضه سلاح مجاز، دو دستگاه موتور برق، 23 رشته تور ماهیگیری و... کشف و ضبط شده است.

دلفانی اظهار کرد: همچنین یک مورد آلودگی محیط زیستی داشتیم که مواد شیمیایی را در داخل حریم جاده ریخته بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان از دیگر اقدامات پنج ماهه سال جاری یگان اجرایی این اداره برخورد با تخریب زیستگاه، زمین‌خواری در حوزه تحت مدیریت و اطفای حریق را برشمرد.