صادر شد‌ن کارت بنیاد شهید ‌برای شهدای منا ‌

سعید اوحدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان لرستان اظهار داشت: کارت بنیاد شهید نخستین بار برای شهدای منا در استان لرستان صادر شد.

 

وی به عملکرد مطلوب مسئولان لرستان در ارتباط با دلجویی و پیگیری مسائل خانواده جان‌باختگان حادثه منا افزود: در استان سرکشی مستمری توسط رئیس سازمان حج و زیارت استان و مسئولان انجام شد که جای تقدیر دارد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه خانواده شهدای منا بسیار مظلوم هستند، عنوان کرد: ما در زمان جنگ تحمیلی برای جنگ مردانه می‌رفتیم و سلاح داشتیم ولی زائران بیت‌الله الحرام که حتی هزینه تأمین امنیت خود را پرداخت کرده بودند و قرار بود باشخصیت دیگری (حاجی شدن) که اوج شکوه و کمال انسان بود به وطن برگردند اما متأسفانه به دلیل بی‌کفایتی مجموعه خبیث آل سعود جان خود را از دست دادند.

 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدای منا اشاره کرد و گفت: پس از فرمایشات رهبری ما نباید بگذاریم این نوع گفتمان که شاید در 37 سال انقلاب اولین بار رهبری نسبت به مسائل منطقه‌ای آن را باز کردند، فراموش و سرد شود.

 

وی در ارتباط  با برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته پشتیبانی‌های خوبی از طرف استان لرستان انجام شد به‌طوری‌که این استان نقش مؤثری در خدمات‌رسانی به زائران حسینی ایفا کرد و از سوی این استان موکب‌هایی برپا شد.

 

اوحدی با اشاره به اینکه متقاضیان حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سال 95 می‌توانند در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: ازآنجاکه باید به قوانین کشور عراق احترام بگذاریم زائران باید ویزا تهیه کنند.

 

اوحدی اظهار داشت: سال گذشته برخی از زائران با مشکل کمبود ارز مواجه شدند اما امسال در سامانه سماح با توجه به اینکه هماهنگی‌هایی با بانک مرکزی انجام‌شده درگاه پرداخت اینترنتی داریم و همه زائران از سراسر کشور به هنگام ثبت‌نام می‌توانند از طریق اینترنتی هزینه ریالی را پرداخت کنند.

 

وی افزود: تاکنون بیش از 150 هزار نفر در کشور برای پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

 

سعید اوحدی ساعتی پیش پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان به گلزار شهدای خرم‌آباد رفته و با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

دیدار با خانواده یکی از قربانیان فاجعه منا در خرم‌آباد و حضور در مراسم گرامیداشت شهدای منا در ازنا از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس سازمان حج و زیارت به استان لرستان است.