تسهیلات ۲۲۰۰ میلیارد تومانی برای کارگاه‌های تولیدی لرستان اخذ می‌شود

شهناز حمزه لویی امشب در جلسه مشترکی که با حضور مدیرعامل این سازمان در هتل زاگرس این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهری استان لرستان زیرپوشش خدمات تأمین اجتماعی قرار دارند، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به اینکه این سازمان از بودجه عمومی ارتزاق نمی‌کند وضع ناخوشایندی را تجربه می‌کند اما درهرصورت مکلف به تأمین منابع مالی خود است.

وی به مشکلات عدیده در استان لرستان و در رأس آن‌ها بیکاری فراگیر اشاره کرد و افزود: به‌رغم ظرفیت‌های تاریخی فراوان در استان لرستان شرایط به‌گونه‌ای است که نتوانسته‌ایم از این مشکلات رها شویم و در شرایطی کاملاً متناقض با نبود منابع مالی کار می‌کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به بحران کارگاه‌های تولیدی در کشور و استان لرستان عنوان کرد: در استان لرستان بحران‌های بسیاری درنتیجه رکود حاکم بر صنایع وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بیماری صنعت سیمان دورود، تعطیلی سنگ‌بری‌ها تعطیلی کارخانجات یخچال‌سازی و پارسیلون خرم‌آباد اشاره کرد که مصارف تأمین اجتماعی و ضریب پشتیبانی در شهرهای استان را به نقطه سربه‌سر رسانده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در کارخانجات شهرستان بروجرد بیان کرد: نساجی بروجرد که روزگاری برند اصلی نساجی کشور بود در یک دهه اخیر با چالش‌های فراوانی مواجه شده و کهنگی دستگاه‌ها توان رقابت از این کارخانه معتبر را گرفته و درنتیجه 500 کارگر خود را اخراج کرده و زیرپوشش بیمه بیکاری این سازمان قرار گرفتند.

حمزه لویی از ظرفیت‌های فراوان بروجرد به‌عنوان راهی برای تسهیل در مشکلات آن یادکرد و گفت: تلاش می‌شود با اخذ تسهیلات به ارزش دو هزار و 200 میلیارد تومان و اختصاص آن به کارگاه‌های کوچک و بزرگ بخشی از مشکلات آن‌ها مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت سازمان تأمین اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: این سازمان در شهرستان بروجرد یک شعبه اصلی و دو کارگزاری ثابت و یک اقماری دارد که 42 هزار بیمه‌شده اصلی و درمجموع 14 هزار بیمه‌شده را تحت پوشش خدمات خود دارد که عدم تأمین منابع مالی این سازمان می‌تواند برای بیمه‌شدگان در بلندمدت مشکل‌آفرین باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان به بدهی 33 میلیارد تومانی شهرداری بروجرد به این سازمان اشاره کرد و افزود: عدم توان مالی شهرداری بروجرد در پرداخت این بدهی سنگین سازمان تأمین اجتماعی لرستان را در تأمین منابع خود با بحران مواجه کرده است.

انتهای پیام/