دستور استاندار برای بررسی حادثه سیلاب

جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان ساعتی قبل آغاز شد و در آن مسئولان مختلف به ذکر نکاتی پرداختند که به صورت اجمالی در این گزارش مورد اشاره قرار می گیرد.

جزئیات تکمیلی از این جلسه به صورت مشروح متعاقبا منتشر خواهد شد.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان گفت: حادثه رخ داده برای دانشجویان سهل انگاری شخص و راننده بوده و به ما مربوط نیست. خیابان شورا بیش از ۲۰ متر پل دارد و ضرورتی نداشته دانشجویان از آن محل بروند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه برای بررسی حادثه غرق شدن دانشجویان بر اثر سیلاب دستور ویژه صادر کرد.

وی همچنین به اظهارات شهردار خرم آباد واکنش نشان داد و گفت: توقع من این بود که شهردار امروز بگوید حادثه بررسی شود و اگر مقصر هستم فردا صبح استعفا می دهم.

رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: از ۴۸ ساعت قبل در فرمانداری خرم آباد جلسه گذاشته و نقاط ضعف مدیریتی را گوشزد و وقوع سیلاب در روزهای آتی را اعلام کرده بودیم.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها در خرم آباد به ویژه در مرکز شهر دچار مشکل اساسی است.

محمد حسین پور رئیس شورای شهر خرم آباد نیز گفت: جلسه فوق العاده برای بررسی سیلاب خرم آباد را فردا برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری آماده باش بودند اما تجهیزات آنها کم است تاکید کرد: از خانواده دانشجوی قربانی عذرخواهی می کنیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این جلسه گفت: عمده ترین دلیل آب گرفتگی معابر مربوط به عدم اعمال خدمات مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: شهرداری پاسخ دهد چه اقدامی کرده است. به جای شهردار بودم شرافتمندانه قصور خود را قبول می کردم و استعفا می دادم.

بنابراین گزارش در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان مصوب شد که تیم کارشناسی، حادثه دانشجویان را بررسی کنند و اگر سهل انگاری ناشی از ضعف عملکرد شهرداری باشد مسئولان به دادگاه تخلفات اداری معرفی شوند.

سیلاب امروز شهر خرم آباد علاوه بر خسارت به زیرساختهای شهری، موجب غرق شدن یک دختر دانشجو و مجروح شدن یک دختر دیگر شد که هم اکنون در بخش «آی سی یو» بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری است.