لرستان ۳۷۰۰ ‌کلاس درس تخریبی دارد

گودرز کریمی‌فر عصر امروز در آئین بهره‌برداری از مدرسه خیر ساز 12 کلاسه این شهرستان اظهار داشت: توسعه مشارکت‌های عمومی و مردمی در آموزش‌وپرورش موردتوجه جدی قرارگرفته که محور این حرکت خیرین مدرسه‌ساز هستند.

وی آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین مولد منابع انسانی خواند و افزود: همکاری، همیاری و همراهی خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در آموزش‌وپرورش ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است چراکه نگاه تفاهمی و تعاملی بین خیرین مدرسه‌ساز و آموزش‌وپرورش می‌تواند در راستای توسعه عدالت آموزشی و بحث سخت‌افزاری مدرسه‌سازی تأثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر ضرورت ترویج جهاد مدرسه‌سازی و مدرسه‌سازی جهادی عنوان کرد: مدرسه‌سازی با اعتبارات اندک دولتی محقق نمی‌شود مگر باهمت و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز که می‌توانند در استان‌های مختلف مدارس مشارکتی را احداث کنند.

وی بیان کرد: در استان لرستان 330 هزار دانش‌آموز در 13 هزار کلاس درس در قالب 4200 آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند همچنین 30 هزار معلم در این استان خدمت می‌کنند.

کریمی‌‌‌‌فر با اشاره به وجود 350 مدرسه تخریبی در استان لرستان تصریح کرد: 3700 کلاس درس تخریبی در استان لرستان وجود دارد که با تنگناهای اعتبارات دولتی نمی‌توانیم این تعداد کلاس درس را بازسازی کنیم بنابراین توسعه مشارکت‌های حقیقی و حقوقی در آموزش‌وپرورش از ابزار توسعه مراکز آموزشی است که خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند در این راستا با مشارکت فعال خود به‌عنوان جهادگران واقعی این عرصه بیت الغزل آموزش‌وپرورش در امر مدرسه‌سازی باشند.