زمین خوار ۱۲ میلیارد ریالی در خرم‌آباد دستگیر شد

دستگیری زمین خوار 12 میلیارد ریالی، کشف 144 تن انواع برنج قاچاق در خرم‌آباد وکشف آلات موسیقی سه میلیارد ریالی قاچاق از مهمترین اخبار امروز نیروی انتظامی استان لرستان بوده است.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری فردی که بیش از چهار هکتار از اراضی ملی را به ارزش 12 میلیارد ریال به‌صورت غیرقانونی تصرف کرده بود خبر داد.

وی افزود:کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی آگاهی لرستان در پی ارجاع یک فقره پرونده با موضوع تصرف غیرقانونی اراضی ملی، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قراردادند و با بررسی‌های انجام‌شده توسط مأموران پرونده، مشخص شد بیش از چهار هکتار از اراضی ملی و دولتی در منطقه‌ای در خرم‌آباد به ارزش 12 میلیارد ریال توسط فردی به‌صورت غیرقانونی مورد تصرف قرارگرفته است.

وی به دستگیری فرد متخلف اشاره و عنوان کرد: در این راستا پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان لرستان بیان کرد: هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را، جهت اقدام قانونی به‌فوریت‌های پلیس 110 گزارش دهند.

کشف 144 تن انواع برنج قاچاق در خرم‌آباد

حسین نجفی فرمانده انتظامی خرم‌آباد از کشف 144 تن انواع برنج خارجی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین  نجفی تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش مأموران انتظامی خرم‌آباد موفق به کشف 144  تن انواع برنج خارجی قاچاق طی هفت‌ماهه امسال شده‌ایم.

وی گفت:  یکی از سیاست‌هایی که ما در سال 95 به‌صورت ویژه در دستور کار خود قراردادیم، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق است که به همین منظور طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی این هفت ماه به‌صورت مداوم اجرا شد.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد با اشاره به اینکه در این راستا 10 متهم دستگیرشده است اظهارداشت: جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی بابیان اینکه در طی کشف این محموله‌ها 10 خودرو  توقیف‌شده است افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده را، هفت میلیارد و 200  میلیون ریال اعلام کردند.

نجفی عنوان کرد: پلیس خرم‌آباد برخورد و مبارزه با قاچاق کالا را  سرلوحه کار خود قرار داده و اجازه فعالیت به سودجویان و مفسدان اقتصادی را نخواهد داد.

کشف آلات موسیقی 3 میلیارد ریالی در خرم‌آباد

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف 314 دستگاه آلات موسیقی قاچاق در انواع مختلف در خرم‌آباد خبر داد.

وی افزود: مأموران مبارزه با قاچاق کالا آگاهی لرستان، در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و مبارزه بی‌امان با پدیده شوم قاچاق کالا ، با اجرای تور ایست و بازرسی در آزادراه "خرم زال" ، حین کنترل خودروهای عبوری  یک دستگاه کامیون کشنده کانتینر را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: مأموران در بازرسی از خودرو توقیف‌شده  تعداد 314 دستگاه انواع پیانو ، گیتار و ارگ خارجی قاچاق را کشف کردند.

وی بابیان اینکه محموله قاچاق کشف‌شده از استان‌های جنوبی به مقصد پایتخت بارگیری شده بود، بیان کرد: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف‌شده را سه میلیارد ریال اعلام کردند و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.