ثبت 132 هزار بیکار در مراکز کاریابی استان لرستان

علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته کارآفرینی، اظهار داشت: این فرصت و هفته‌ای خوب است تا فرهنگ کار و کارآفرینی را در سطح استان گسترش و رونق دهیم و ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه چند برنامه در هفته کارآفرینی داریم تا بتوانیم زمینه توسعه فرهنگ کارآفرینی را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با مفاهیم کسب‌وکار با همکاری دانشگاه علمی کاربردی ویژه دانشجویان، بازدید دانشجویان دانشگاه‌ها از طرح‌های مستقر در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، تور کارآفرینی و بازدید فارغ‌ التحصیلان بیکار از محل رصدخانه کاسین، تهیه پوستر با موضوع هفته جهانی کارآفرین، تهیه برنامه خبری و مصاحبه باکار آفرینان جهت الگوسازی به جوانان، نمایشگاه نقش زنان در اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، حضور روسا ، کارشناسان اشتغال و مدیران دفاتر کاریابی در مدارس متوسطه و آشنایی دانش آموزان با مباحث کارآفرینی و اشتغال، برگزاری مسابقه‌های خلاقیت ویژه نونهالان از برنامه‌های ما است تا بتوانیم فرهنگ کار و کارآفرینی را به سطح جامعه بکشانیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: با پیگیری‌های این اداره کل در بحث ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حدود صد و نود تعاونی را کارشناسی و بررسی کرده و به شعبات بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند و در حال تهیه فرآیند دریافت تسهیلات در بانک‌ها هستند و سی چهار تعاونی موفق به اخذ قرارداد و دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون چهارده میلیارد تومان تسهیلات مستقیم از محل رونق تولید و بیست و پنج میلیارد تومان تسهیلات غیرمستقیم و غیر از سامانه رونق تولید به این تعاونی‌ها پرداخت‌شده است.

 

 آشتاب بیان کرد: در راستای اینکه بتوانیم نقشی را در راستای ترویج فرهنگ عاشورا داشته باشیم و میزبانی از زائران اربعین داشته باشیم با بهره‌گیری از ظرفیت و توان دستگاه‌های وابسته با وزارت کار در استان دو موکب در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر در مسیر تردد زائران روز چهارشنبه آغاز به ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: در شش‌ماهه نخست سال جاری سه هزار و پانصد ونود و هفت نفر جوینده کار داشتیم که هزار و پانصد و شصت و دو نفر خانم و دو هزار و سی و پنج نفر آقایان هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: شصد و هفتاد دو نفر توسط مراکز کاریابی غیردولتی به کار گمارده شده‌اند که دویست و نود و دو نفر از این آمار خانم و سیصدو هشتاد نفر آقایان بودند.

وی گفت: درزمینهٔ ارتقا مهارت برای بیکاران برای تأمین نیروی ماهر موردنیاز پانصدو هفتاد و نه نفر در شش‌ماهه نخست سال جاری به فنی و حرفه‌ای معرفی کردیم که دویست و پنج نفر خانم‌ها و سیصد و هفتاد چهار نفر آقایان هستند.

آشتاب با اشاره به اینکه بیمه قالی به بافندگان فعال در این زمینه تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: اگر کسی در این زمینه اشتغال نداشته باشد طبیعی است که نباید از این مزیت استفاده کند، بالای 22 هزار نفر در صنعت فرش در استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های آماری ما درزمینهٔ بیکاری بر اساس ثبت‌نام بیکاران در 15 مراکز کاریابی است، تصریح کرد: حدود صدو سی هزار نفر بیکار مراکز کاریابی در استان ثبت‌نام کرده‌اند