900 روستای لرستان دارای اینترنت  است

هوشنگ بازوند عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اداری لرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان اظهار داشت: استان لرستان در سال‌های گذشته رتبه اول بیکاری کشور را داشته بوده است که این موضوع با آواربرداری بسیار بیکاری برابر بوده و این آواربرداری هزینه سنگین و سرمایه‌گذاری زیاد می‌خواهد.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه جهت ایجاد اشتغال به کمک بخش خصوصی نیاز است، تصریح کرد: باید برای بخش خصوصی مشوق‌های لازم وجود داشته باشد که در این رابطه باید تسهیلات کم‌بهره داده شود.

وی ادامه داد: لرستان که دارای نرخ بالای بیکاری است، به طور حتم نمی‌تواند با استان‌های صنعتی که بیکاری کم دارند، با تسهیلات 18 درصد رقابت کرد.

این مسئول با اشاره به عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی درخصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در استان گفت: 60 تا 65 درصد از سپرده‌های مردم در اختیار بانک‌های دولتی و 35 تا 40 درصد دیگر در اختیار بانک‌های خصوصی هستند که کنترل بانک‌های خصوصی به یک معضل تبدیل شده است.

بازوند اضافه کرد: بانک‌های دولتی به 82 درصد از تعهدات خود عمل کرده‌اند، ولی متاسفانه عملا نمی‌توان از 40 درصد ظرفیت استان استفاده کرد.

استاندار لرستان با اشاره به بخش کشاورزی به عنوان ظرفیت بزرگ برای استان یادآور شد: متاسفانه با گرفتاری‌های سخت‌گیرانه وزارت نیرو نمی‌توانیم از ظرفیت آب استان در بخش کشاورزی استفاده کرد، این در حالی است که لرستان سالیانه 300 میلیارد تومان بر اثر سیل دچار خسارت می‌شود.

وی با تاکید به اینکه با وام 18 درصدی نمی‌توان در روستاها شغل ایجاد کرد، تصریح کرد: روستاییان برای تضامین اولیه نیز مشکل دارند، بنابراین جهت ماندگاری روستاییان باید وام‌های کم سود به آنها داده شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاری هزار و 600 میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون 900 روستای استان دارای اینترنت است و از آنجایی که گردشگری یکی از ظرفیت‌های بزرگ لرستان است، باید مشکل اینترنت سایت‌های گردشگری استان حل شود.

بازوند افزود: در جاده‌های اصلی استان نقاط کوری وجود دارد که تلفن همراه قطع می‌شود که باید به این مشکل رسیدگی شود.

استاندار لرستان در پایان از وزیر ارتباطات خواست که بازار Ict را لرستان رونق بخشد و از ظرفیت دانشگاه‌ها در این راستا استفاده کند و در سفره مردم استان پررنگ دیده شود.