تجمع کارگران سامان کاشی بروجرد مقابل فرمانداری

چند سالی است که مشکلات صنایع بروجرد روز به روز بیشتر می شود، مشکلاتی که دودش به چشم کارگران می رود و کارگران برای رساندن صدای خود به گوش مسئولین بارها و بارها باید تجمع کنند.

 

 از مدتها پیش زنگ مشکلات سامان کاشی بروجرد به صدا درآمد، حدود 250کارگراین کارخانه به تدریج از کار اخراج شدند و  کارخانه ای که زمانی زبانزد بود و تولیداتش حرف اول را می زد حالا نیمه فعال با دنیایی از مشکلات رها شده است.

 

 انگار کسی صدای مشکلات کارگران بی حقوق این کارخانه ها را نمی شود تا برای رفع این مشکلات قدمی بردارد.

 

 چندی پیش 90 نفر از کارگران سامان کاشی به دلیل حقوق معوقه خود دست از کار کشیدند و به جمع کارگران بیکار پیوستند.

 

 در تاریخ 24 آبان ماه امسال بود که جمعی از کارگران سامان کاشی بروجرد که در آستانه بازنشستگی بودند ناامید از مسئولین استانی و شهرستانی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا شاید کسی به فریادشان برسد اما روزها یکی پس از دیگری سپری شد و مشکلات این کارگران همچنان استوار پابرجاست.

 

 صبح امروز جمعی از کارگران سامان کاشی بروجرد به دلیل 20 ماه حقوق معوقه و عدم واریز بیمه برای بازنشستگی در مقابل فرمانداری بروجرد تجمع کردند.

 

 برخی از این کارگران در آستانه بازنشستگی هستند اما کارفرما بیمه آنها را واریز نکرده و هم اکنون سرگردان مانده اند.

 

 "کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: 56 نفر از کارگران سامان کاشی بروجرد در آستانه بازنشستگی هستند که متاسفانه کارفرما بیمه انها را واریز نکرده و شرایط برای بازنشستگی آنها فراهم نیست.

 

 وی اضافه کرد: در این میان 86 نفر از کارگران هم به دلیل عدم پرداخت حقوق دست از کار کشیده اند که مشکل بیمه بیکاری این افراد در حال بررسی است و پرونده این افراد امروز تعیین تکلیف می شود.

 

 به گفته وی در همین راستا جلسه ای در استان تشکیل شده تا شرایط مشمولان بازنشسته فراهم شود و با واریز بیمه این کارگران بازنشست شوند.

 

 فرشید اظهار داشت: این کارخانه بدهی های فراوانی دارد و مشکلات مالی مانند نبود سرمایه در گردش، نبود بازار فروش، عدم نقدینگی و تهیه مواد اولیه سبب شده تا این واحد با مشکلاتی همراه شود.

 

 وی بیان کرد: در سال های گذشته این کارخانه با بیش از 400 کارگر فعالیت داشته که بیش از 250 کارگر اخراج شده و هم اکنون این واحد نیمه فعال با حدود 100 کارگر و با ظرفیت اندک کار می کند.

 

 "قدرت اله سعادتی" رئیس تامین اجتماعی بروجرد گفت: از مهر سال گذشته تا کنون کارفرمای سامان کاشی برای کارگران بیمه ای واریز نکرده و هم اکنون این کارگران در آستانه بازنشستگی با مشکلاتی همراه هستند.

 

 وی افزود: بیش از یک سال است از عدم واریز بیمه کارگران می گذرد و اقدامی صورت نگرفته و هم اکنون کارگران با مشکلاتی همراه هستند.

 

 به گزارش بازتاب بروجرد 40 درصد صنایع استان لرستان در بروجرد قرار دارد که طی سالهای اخیر حدود 50 درصد صنایع تعطیل و نیمه تعطیل شده و مابقی با حداقل ظرفیت کار می کنند و مسئولین به جای حل مشکلات واحدهای صنعتی و کارگران فقط وعده هایی می دهند که تا کنون مشکلی از کارگران را حل نکرده است.