سنگ بروجرد به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود

محمدرضا صفی خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در بخش معدن کاهش صادرات داشته‌ایم اظهار داشت: ظرفیت معادن استان لرستان کم نشده و پروانه بهره‌برداری جدید نیز صادر کرده‌ایم ولی چون بخش معدن نسبت به سال گذشته کمتر شده نشان‌دهنده این است که در حوزه معدن از خام فروشی در استان جلوگیری شده است.

وی افزود: در صادراتی که انجام می‌شود مبدأ خیلی از محصولات استان لرستان را گمرک لرستان لحاظ نمی‌کنند و باکارت بازرگانی استان نیز صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم و در کارگروه‌های ملی نیز مطرح‌شده است به شکلی است که یک سری افراد محصولات استان‌ها را خریداری کرده ولی باکارت بازگانی خود این محصولات را صادر می‌کنند؛ در بخش صنعت نیز این مشکل راداریم به‌طوری‌که در حال حاضر سنگ بروجرد به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر کیک زرین ظفر استان  800 هزار دلار صادرات داشته که از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار دلار آن ثبت‌شده است که باید فکری اساسی برای این مشکل انجام شود.

صفی خانی تصریح کرد: کسانی که کارت بازرگانی ندارند باید کارت بازرگانی استان را بگیرند و تمام محصولات را خودشان صادر کنند؛ یک سری مشکلات بازار فروش دارند و کسانی از استان‌های دیگر ورود می‌کنند و جنس استان لرستان را صادر می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: استان لرستان ظرفیت‌های بسیاری برای صادرات دارد ولی باید آنچه رسمیت دارد و در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به آن نگاه می‌کنند لحاظ شود.