اهدای 100 خشت طلا از سوی مردم بابل برای بازسازی عتبات و عالیات

جعفر علیزاده صبح امروز در جشن بزرگ میلاد کوثر که از سوی پایگاه بسیج خواهران حوزه حضرت مریم (س) سپاه ناحیه بابل در پارک بانوان بابل برگزار شد، اظهار کرد: در پی اعلام خبر وضعیت نامناسب حرم ائمه در کربلا، رهبر معظم انقلاب دستور به ساخت کربلا را دادند و کار ستاد آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف از بزرگ‌ترین پروژه ستاد بود، افزود: صحن حضرت به مساحت 220 هزار مترمربع در ضلع غربی حرم مطهر امیرالمومنین (ع) در دستور کار قرار گرفت و 11 فروردین امسال فاز نخست آن افتتاح شده است.

مسئول ستاد عتبات و عالیات بابل ساخت گنبد امام حسین (ع) در کربلا را دومین پروژه مهم برشمرد و تصریح کرد: به سبب ساخت ساختمان‌های بلند در اطراف حرم آقا، گنبد در سطح پایین‌تری قرار گرفت، لذا قرار شد گنبد دیگری در روی گنبد اصلی نصب شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: برای ساخت گنبد امام حسین (ع) 500 خشت طلا سهم مازندران و 100 خشت طلا سهمیه شهرستان بابل شده است.

این مسئول یادآور شد: تاکنون موفق به تامین همه سهم بابل شدیم، زیرا با استقبال بسیار خوب مردم مواجه بودیم، از جمله خانمی که از روستای رمنت بابل که از راه رخت‌شویی هزینه فرزندان یتیم خود را تامین می‌کند، توانست یک خشت طلا از ستاد برای ساخت گنبد حرم امام حسین (ع) بخرد.

وی از کلنگ‌زنی ساخت صحن حضرت زینب (س) در روز تولد حضرت زهرا (س) در سال 94 به عنوان سومین پروژه ستاد عتبات عالیات کشور خبر داد و افزود: برآورد هزینه برای احداث صحن حضرت اعتباری بالغ بر 433 میلیون تومان بوده که این پروژه نیز در کربلا در مرحله خاک‌برداری است.

مسئول ستاد عتبات و عالیات بابل گفت: شماره حساب 1045 بانک ملی ستاد عتبات عالیات مازندران و 311256467901 بانک انصار ستاد عتبات عالیات بابل آماده دریافت کمک‌های مردمی برای ساخت حرم ائمه در کربلا است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث مازندران نیز با تبریک میلاد خجسته دخت نبی‌اکرم (ع) در این مراسم اظهار کرد: زن عالی‌ترین مهره رفتارسازی زندگی است.

حبیب‌الله حلیمی افزود: خداوند مرد را برای کار و زن را برای آرامش خانه خلق کرد، کسی که خانواده را به سمت رشد و تعالی سوق می‌دهد، زن و مادر است که اگر نقش تربیتی را به نحو شایسته انجام دهد، فرزندان وی که مادران و پدران آینده هستند، دچار مشکلاتی که امروزه در خانواده‌ها به سبب تربیت ناصحیح مواجه هستیم، نبودیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث مازندران با اشاره به اینکه باور خانواده‌ها درباره سن تربیت کودک غلط است، تصریح کرد: پایان سن تربیت کودک هفت سالگی است، زیرا سن شکل‌گیری واقعی و رفتاری است و بعد از هفت سالگی تنها نیاز به بازسازی تربیتی است، این اشتباه است که بعضی تصور می‌کنند بچه هیچ چیزی نمی‌فهمد، هر رفتار ناهنجاری که در کودک مشاهده می‌شود، بازتاب تربیتی والدین است و باید والدین اصلاح شوند.

حلیمی خاطرنشان کرد: 20 درصد رفتار کودک ژنتیکی و 80 درصد رفتارها محیطی است، فکر بچه درست مثل شکل بچه به والدین شبیه است، کسی که رفتار نامناسب داشته باشد به هیچ عنوان با نصیحت و دارو مداوا نمی‌شود، پس سعی شود با اصلاح رفتار فرزندان سالمی تحویل دهیم.

این مسئول اضافه کرد: ما یاد گرفتیم ادای فاطمی و علوی بودن را در آوریم، کجای زندگی ما فاطمی است، حضرت فاطمه (س) در سن 18 سالگی از دنیا رفت، در حالی که الگوی جهانیان شد.