اجرای دو هزار طرح اقتصادی در روستاهای مازندران

ربیع فلاح جلودار روز سه شنبه در مرحله دوم گردهمایی آموزشی و تخصصی فرمانداران 10 استان کشور در مجتمع پیامبر اعظم (ع) در ساری افزود : برنامه اجرایی این طرح های اقتصادی تدوین و در اختیار دهیاری های استان مازندران قرار داده شد.

وی پیش بینی کرد که با ایجاد این بنگاههای اقتصادی در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و خدماتی حداقل برای 12 هزار نفر در روستاهای استان ایجاد اشتغال شود.

مازندران سه هزار و 200 روستا دارد که در بیش از دو هزار روستا دهیاری تشکیل شد و 47 درصد از جمعیت بیش از سه میلیون نفری این استان نیز در مناطق روستایی سکونت دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : در سال گذشته این استان موفق شد ضمن رشد مشارکت اقتصادی دو درصدی نسبت به کشور ، حدود 62 هزار شغل جدید را ایجاد کند.

فلاح افزود : همچنین 300 واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار نیز در این استان در قالب ستاد تسهیل رفع مشکل شدند و به چرخه تولید برگشتند و 168 واحد جدید نیز با هفت هزار اشتغال و سرمایه گذاری شش هزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

** ابلاع بسته حمایتی دولت در کمک به واحدهای صنعتی استان

استاندار مازندران گفت : بسته حمایتی دولت برای کمک به احیاء 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی که برای واحدهای مشکل دار کشور تدوین شده به این استان نیز ابلاغ شده است.

فلاح افزود : بزودی با شناسایی واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی مشکل دار در مازندران،سهم استانی پیش بینی نیز در اختیار این واحدهای صنعتی قرار می گیرد.

وی الویت پرداخت بسته حمایتی دولت به واحدهای صنعتی نیمه کاره بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای صنعتی دارای مشکل سرمایه در گردش اعلام کرد.

در مازندران سه هزار و 500واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که کمتر از 30 درصد از این واحدها طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به دلیل مشکل نقدینگی ، فرسودگی واحدها و ضعف مدیریتی با مشکل مواجه اند.

رای مردم به تفکر دولت یازدهم در انتخابات 94

نماینده عالی دولت در مازندران گفت که مردم ما در هفتم اسفندماه 94 با گزینش اکثریت کرسی برای حامیان دولت در مجلس شورای اسلامی رای به تفکر دولت یازدهم دادند.

ربیع فلاح افزود : در حالی حامیان دولت درمجلس دهم اکثریت کرسی را با رای مردم به دست آوردند که در انتخابات تنگناهای زیادی برای ورود حامیان دولت به عرصه رقابت های انتخاباتی وجود داشت.

وی پیش بینی کرد تا مجلس دهم حمایت بیشتری ازبرنامه های دولت یازدهم برای پیشبرد برنامه های اقتصادی داشته باشد .

از 12 کرسی مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی دوره دهم حدود هشت نامزد را حامیان دولت یازدهم تشکیل می دهند و 70 درصد از نمایندگان مجلس نهم در این انتخابات از ورود به مجلس شورای اسلامی بازماندند.

اقتصاد اولویت اول دولت در سال 95

استاندارمازندران گفت :در سالجاری برنامه الویت دار دولت پرداختن به مسایل اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و این کار در تمام سطوح مدیریتی کشور در حوزه استانی و ملی عملیاتی می شود.

ربیع فلاح افزود : در مجموع تمام ارکان نظام در سالجاری برنامه های خود را برای پیشبرد برنامه های اقتصادی تدوین کردند و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دولت بتواند بخشی از مشکلات اقنصادی کشور را حل کند.

وی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سه سال اخیر ,برخی انتقادات از عملکرد دولت از سوی منتقدین تندرو را غیر منصفانه دانست.

در این گردهمایی که از چهارم تا ششم خردادماه در ساری پیگیری می شود، فرمانداران 10 استان کشور حضور دارند.

هفته گذشته مرحله اول گردهمایی فرمانداران 20 استان کشور با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در ساری برگزار شد.