آغاز برداشت جو و هلو در میاندورود

سیدشبر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، از نخستین برداشت جو در میاندورود خبر داد و گفت: نخستین برداشت جو در سطح 1 هکتار از اراضی روستای عزت الدین جمع‌آوری شد.

وی بیان کرد: میاندورود دارای حدود یک‌هزار و ۶۴۰ هکتار اراضی جو است که از این مقدار یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار آن به‌صورت علوفه‌تر و ۳۴۰ هکتار دیگر به‌صورت دانه‌ایی برداشت خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت جو پیش‌بینی می‌شود که برای هر هکتار برداشت، چیزی در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم جو به‌صورت دانه‌ای برداشت شود.

 

موسوی همچنین از آغاز برداشت هلو در میاندورود خبر داد و افزود: میاندورود دارای حدود ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ است که از این مقدار ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار آن سیاه ریشه و حدود ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار به مرکبات اختصاص دارد.

 

وی با اشاره به فصل نشا برنج، اظهار کرد: بیش از ۹۰ تن بذر گواهی شده پر محصول در بین برنج‌کاران شهرستان میاندورود توزیع شده است.

 

وی بیان کرد: از این مقدار حدود ۸۵ تن و ۴۰۰ کیلو بذور گواهی شده رقم شیرودی، 5 تن و ۱۰۰ کیلو ندا و یک‌تن فجر بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: به منظور امنیت بیشتر تولید محصول برنج و کاهش استرس و خسارت‌های احتمالی پیش رو تاکنون نیز بیش از ۱۳۹۰ هکتار از اراضی شالیزاری تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

 

موسوی افزود: در صورت اعمال مدیریت صحیح و همه جانبه در مسائل زیربنایی، مکانیزاسیون، مصرف نهاده‌ها از جمله بذور و کاربرد روش‌های بهزراعی می‌توان با بهره‌وری حداکثر از ظرفیت تولید به خوداتکایی در این محصول مهم دست یافت.

 

وی با اشاره به نقش و اهمیت بذور در افزایش تولید برنج که به اعتقاد برخی از کارشناسان از طریق بذر مرغوب حدود ۱۰ درصد افزایش محصول خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بر همین اساس برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بیشتری در این مورد انجام و تا نهاده به آسانی در اختیار شالی‌کاران قرار گیرد.

 

موسوی در پایان گفت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندورود به کشت برنج اختصاص یافته است.