پهلوان ایران مدال قهرمانی جهان خود را تقدیم شهدای مدافع حرم کرد

جابر صادق زاده بعد از کسب مقام نخست در مسابقات کشتی ساحلی جهان به میزبانی کرواسی در گفت‌وگو با خبرنگار قائم‌آنلاین، اظهار کرد: برای دومین بار در مسابقات کشتی ساحلی قهرمانی جهان شرکت کردم و از آنجایی که همه کشورها در این مسابقات حضور داشتند، با لطف خدا و توسل به نام شهدای عزیز مدافع حرم توانستم قهرمانی این دوره از مسابقات شوم.

 

وی گفت: این دوره از مسابقات از سطح فنی بسیار بالای برخوردار بود و کشورهای زیادی حضور داشتند که من با کشتیگرانی از کشور های گرجستان، یونان، ترکیه رقابت داشتم که همه‌ی حریفان را با نتیجه ۳ بر صفر پشت سر گذاشتم.

 

قهرمان سنگین وزن کشتی ساحلی جهان افزود: با توجه به اینکه قبل از اعزام به این دوره از مسابقات خبر شهادت مظلومانه مدافعان حرم مازندرانی در منطقه خان طومان را شنیده بودم این مسابقات را با توسل به این عزیزان آغاز کردم و با خود عهد کردم بعد از کسب مقام قهرمانی آن را به اولین شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر شهید محمد بلباسی تقدیم کنم.

صادق زاده با اشاره به اینکه ایران را باید با نام شهدا زنده نگه داشت، افزود: افرادی همچون شهید محمد بلباسی ها جان خود را کف دست قرار دادند و در مقابل دشمن ایستادند و اجازه فکر کردن دشمن جهت حمله به کشور ما را نمی‌دهند، بنابراین ورزشکاران با تقدیم کردن مدال خود کمترین کاری می توانند در مقابل بزرگی این شهدا انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: ورزشکاران نیز باید از پرچم کشور خود دفاع کنند و با تلاش های فراوان کاری کنند تا همیشه پرچم و سرود جمهوری اسامی ایران در جهان طنین انداز شود و ورزش را همانند صحنه نبرد در جبهه های جنگ بدانند.

 

پهلوان ارزنده کشور ضمن بیان اینکه همه جوانان و ورزشکاران باید ادامه دهنده راه این شهدا باشند، خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین شهدای خان طومان که پنج‌شنبه در حسینیه عاشقان ثارالله ساری برگزار می‌شود به خانواده محترم شهید محمد بلباسی تقدیم می‌کنم.

 

این قهرمان کشتی همچنین درباره مسابقاتی که در آینده حضور خواهد یافت، گفت: در شهریور سال ۹۵ برای شرکت در مسابقات پهلوانی کشتی بلارس حضور خواهم یافت که از همین هفته جهت آمادگی برای حضور در این مسابقات به اردوی تیم ملی خوایم رفت.

 

جابر صادق زاده در پایان اظهار کرد: از عزیز واگذاری، مربی ارزشمند و دلسوز، که واقعا تلاش های بسیار زیادی برایم کشید تشکر می‌کنم و امیدوارم با کسب مدال های ارزشمند دیگر بتوانم جواب زحمت های فراوان این مربی زحمت کش را بدهم.