سر و کله تب کنگو در مازندران باز هم پیدا شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ساری از شناسایی 10 نفر مظنون به بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: ابتلای چهار نفر از این افراد تائید شده است .

محسن اعرابی افزود: نمونه های آزمایش افراد مظنون به این بیماری به انستیتو پاستور در تهران ارسال می شود که پس از تائید ، اقدامات لازم درمانی در مورد بیماران انجام می شود .

وی گفت : تب کریمه کنگو با دوره کمون پنج تا هفت روزه ، بیماری مشترک میان انسان و دام است که علائم مشابه سرماخوردگی ، آنفلولانزا و در نهایت خونریزی را به همراه دارد.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛ ویروس این بیماری از طریق تماس پوست بدن زخمی با دام مبتلا به این بیماری منتقل می شود و دامداران ، قصابان ، کارگران کشتارگاهها و دامپزشکان از جمله افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند .

اعرابی افزود: از 20 مظنون به بیماری تب کریمه کنگو پارسال در مازندران، 2 نفر جان خود را از دست دادند .

وی از غرب مازندران به عنوان یکی از کانون های بروز و مشاهده این بیماری در استان یاد کرد و گفت: آلودگی برخی دام های این مناطق به کنه ناقل این بیماری بر شیوع و سرایت آن به انسان ها تاثیر گذار بوده است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از ابتلای 17 نفر در سه ماه نخست امسال به بیماری تب مالت خبر داد و افزود: 360 نفر پارسال در مازندران به بیماری تب مالت مبتلا شدند.

اعرابی گفت: واکسیناسیون دام ها و استفاده نکردن از لبنیات غیر پاستوریزه در کاهش بیماری تب مالت موثر است.