برخی طرحهای دریا توانایی تامین امنیت مسافران را ندارند

علیرضا یونسی رستمی در جلسه ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا که در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 فرمانداری محمودآباد و با حضور فرمانداران شهرهای ساحلی بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر و اعضای ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا استان برگزار شد، اظهار کرد:

وی با اشاره به افزایش  20 درصدی حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران اظهار کرد: سال گذشته بیشترین میزان غریق استان مازندران در مناطق شنا ممنوع اتفاق افتاد. امسال با به کارگیری 870 ناجی غریق در مناطق ممنوعه، میزان غرقی به نسبت دو سال گذشته 63 درصد کاهش یافته است.

یونسی با اشاره به اینکه میزان غریق در شب بیش از ساعت کاری طرح دریاست، گفت: باید منشور اخلاقی و هشدارها در طرح های دریا و مناطق ممنوعه تدوین و نصب شود.

وی افزود: از ابتدای آغاز فصل شنا در مازندران، متاسفانه 44 نفر غرق شدند و تاکنون 1489 نفر توسط ناجیان غریق مستقر در نوار ساحلی استان مازندران از مرگ نجات یافتند.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه 95 طرح دریا در استان مازندران فعال است، گفت: برخی طرح ها توانایی اجرا و تامین امنیت مسافران را ندارند و در صورت ادامه این چالش، این طرح‌ها تعطیل می‌شوند.

یونسی همچنین با اشاره به فرستادن بازرسان استانداری به شهرهای ساحلی به منظور سرکشی و بررسی اقدام‎‌های صورت گرفته در شهرستان‌ها تصریح کرد: مسوولان موظف به تامین جان مردم هستند و باید برای تامین امنیت مردم تمام تلاش خود را به کار ببندیم و با هرگونه بی احتیاطی از سوی هر فردی برخورد می‌کنیم.

وی همچنین از پرداخت حقوق ناجیان غریق در هفته آینده خبر داد و گفت: حقوق ناجیان از طریق سازمان مدیریت برنامه ریزی به حساب استانداری مازندران واریز شده و به زودی به حساب اداره‌کل ورزش و جوانان و سپس به حساب جمعیت هلال احمر برای پرداخت به ناجیان غریق پرداخت می‌شود.

یونسی، اطلاع رسانی و آگاهی مردم از خطرات دریا را مهم، ارزیابی و خاطرنشان کرد: فرمانداران  اطلاع‌رسانی به مردم را در اولویت خود قرار دهند.