طرح‌هایی که بوی سالمسازی نمی‌دهند

به نقل از بلاغ، هر ساله با فرارسیدن فصل بهار و تابستان فریدونکنار میزبان طیف وسیعی از مسافران و گردشگرانی است که از سراسر کشور این شهرستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند.

فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که از شمال با دریای خزر و از جهات دیگر با شهرستان‌های گردشگرپذیر بابلسر، محمودآباد و آمل همسایه است.

 

سواحل زیبا با مناظر نازیبا

وجود دریای زیبا و سواحل بی‌مانندش موجب شده است تا هر ساله از تمامی نقاط کشور هموطنان‌مان فریدونکنار را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنند.

 

فریدونکناری که با داشتن شهرک‌های ساحلی بسیار زیبا و بازارهای محلی، مکانی مناسب برای گردشگری است، وجود تالاب بین‌المللی و زیستگاه پرندگان، ساحل ماسه‌ای با بیش از 8 کیلومتر، پل تاریخی شهرستان، پارک و پارک‌های جنگلی، بازار بزرگ ماهی‌فروشان، امام‌زاده‌ها  و باغ پرندگان تنها بخشی از مکان‌های تفریحی در فریدونکنار است که مردم ایران را برای حضور در آن ترغیب می‌کند.

 

اما نکته‌ای که چند وقتی است فریدونکنار و مردم آن را به شدت می‌آزارد و احساسات پاک مردم ولایی و متدین آن را جریحه‌دار کرده است جولان بی‌عفتی و بی‌حیایی برخی مسافران پس از حضور در این شهرستان است.

 

مهمانانی که ویروس گناه را شیوع می‌دهند

کشف حجاب که روز به روز نیز بر آن افزوده می‌شود و در ساحل این مورد به وفور قابل رویت است، دلیلی برای عدم حضور افراد متدین بومی برای استفاده از این نعمت‌های خدادادی شده است.

 

اوج بی‌حیایی برخی مسافران کشیدن قلیان، سگ‌بازی و برخی حرکات ناموزون از سوی تعداد کمی از آنها به ویژه بانوانی است که گویی اتاق خواب خود را با خیابان اشتباه گرفته‌اند.

 

همچنین پوشش بسیار زننده برخی آقایان و به ویژه بانوان، که بسیاری از آنها مسافر هستند، نیز آثار بسیار مخربی در سواحل این شهرستان برجای گذاشته است.

 

از طلاگشتن پشیمان گشته‌ایم...

حسن نصیری یکی از اهالی فریدونکنار است که از وضعیت بد حجاب شکایت می‌کند، وی به بلاغ می‌گوید: 5 سال است که جرات رفتن به ساحل فریدونکنار را ندارم.

 

وی تصریح کرد: بانوان با بدترین نوع پوشش و حجاب در سواحل حاضر می‌شوند و هیچ چشم نظارتی در آنجا وجود ندارد.

 

این شهروند فریدونکناری با بیان اینکه مسئولان اصلاً کاری فرهنگی در سواحل فریدونکنار نکرده‌اند، اظهار کرد: نصب بنر که معمولا مسئولان در گزارش‌های عملکردی خود به آن مفتخر می‌شوند، نیز در سواحل فریدونکنار بسیار کم‌رنگ است.

 

آتشی که خشک و تر نمی‌شناسد

نصیری با اشاره به اینکه تنها مسئولان فریدونکنار نمی‌توانند در مقابل این ناهنجاری برنامه‌ریزی کنند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه خفته این روزهای کشور است که در مازندران به اوج خود رسیده و مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

 

ابوالقاسم فرجی فعال فرهنگی و عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: این بدحجابی‌، بی‌حجابی و حرمت شکنی‌ها مختص به ساحل و شهر فریدونکنار نیست بلکه در شهرهای دیگر نسبت به این شهرستان بیشتر دیده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد چشمان بینا کم‌سو شده و فریضه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار افزود: به نظر می‌رسد دستگاه‌های فرهنگی وظیفه‌ای مهم‌تر نسبت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی دارند.

 

بی‌حجابی و بی‌حیایی، ارمغان دشمنان به زنان و دختران‌مان

فرجی با ابراز تاسف از اینکه کشور در موضوع حجاب به حال خود رها شده است، گفت: به نظر می‌رسد دشمن در زمینه ترویج بی‌حجابی از ما موفق‌تر عمل کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه چه تعداد همایش و سمینار برای اهمیت حجاب و معرفی الگوی ایرانی اسلامی برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: با کلمات «آزادی» و «دموکراسی» بازی کردیم اما به اندازه برخی از کشورهای لائیک که از قوانین خود تبعیت محض دارند از دستورات اسلام پیروی نمی‌کنیم.

 

عوامل شیوع بی‌حیایی را بشناسیم

این فعال فرهنگی با بیان اینکه پوشش‌های ناهنجار از سوی ورزشکاران و هنرمندان از فضای مجازی آغاز شد، گفت: امروز بدپوشی در کشور فراگیر شده است که به مراتب ضرر بیشتری از بی‌پوششی دارد.

 

فرجی با اشاره به اینکه بانوان و آقایان متدین هم نسبت به این موضوع بی‌خیال شدند، تصریح کرد: رفتار غلط برخی از مسئولان و نخبگان با فاصله گرفتن آنها از ارزش‌های انقلاب و اسلام حد و حدودها را شکست و نمونه آن را در میان برخی از مسئولان تراز اول کشور شاهد هستیم.

 

وی تاکید کرد: نظام اسلامی ایران بیشترین ضربه را از کسانی خورد که در صف اول انقلاب و در مسئولیت‌های خطیر قرار داشتند و در ابتدا با حرکات تند نسبت به بی‌حجابی واکنش نشان می‌دادند اما امروز تصاویر و سخنان فرزندان و نوه‌هایشان هیچ رنگ و بویی از اسلام ندارد.

 

لزوم احیای فوری فریضتین

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونکنار با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که جلوی ولنگاری فرهنگی را بگیرید، گفت: اگر هر فردی که به اندازه وظیفه‌ای دارد فرمان رهبری را اجرا کند و دستگاه‌های مرتبط مسئولیت قانونی خود را عمل کنند جلوی بسیاری از این ولنگاری‌ها گرفته می‌شود.

 

فرجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سواحل فریدونکنار گفت: مردم استان‌های کشور، فریدونکنار را به دلایل وجود پارک ساحلی و تدین مردمان این شهر برای سفر انتخاب می‌کنند که نشان از سابقه بسیار خوب فریدونکنار دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در مقابل بی‌حیایی و بی‌عفتی برخی از مسافران در سواحل چشمان خود را نبندند، اظهار کرد: مسافران نیز باید نسبت به فرهنگ بومی و مردم منطقه‌ای که به آن وارد می‌شوند احترام بگذارند و حرمت میزبان را نگه دارند.

 

فریدونکناری‌های غیرتمند! به‌هوش

به گزارش بلاغ، فریدونکنار از قدیم به قم مازندران معروف بود و مردمان دلاور آن همواره در تمامی عرصه‌های انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس با رشادت‌های خود برگ زرینی در تاریخ این شهرستان رقم زدند.

 

گواه این ادعا 350 شهید دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم به علمداری سردار سپاه اسلام شهید حاج حسین بصیر است.

 

به هر حال اینطور به نظر می‌رسد که مسئولان باید با این هجمه فرهنگی که به بدترین شکل ممکن به استان مازندران و به ویژه فریدونکنار وارد شده است با برنامه‌ریزی دقیق و به سرعت برخورد کنند، چرا که امروز سوالی که در ذهن‌ها‌ مطرح می‌شود این است، ساحل فریدونکنار بوی اسلامی می‌دهد یا غربی!