وصل شدن آب 90 درصد مردم مناطق طوفان زده مازندران

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری با بیان اینکه به دلیل قطعی برق بسیاری از چاه های آب شرب از مدار خارج شدند، گفت: با تلاش شرکت توزیع برق ، در حال حاضر تا 90 درصد قطعی و کمبود آب شرب شهرهای طوفان زده حل شده است.

علیرضا محمودی افزود: در حال حاضر برق شماری از شهروندان فریدونکنار ، دابودشت و قائمشهر همچنان قطع است که با مشکل آب شرب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه کمبود و پایین بودن فشار آب 5تا 10 ساعت آینده رفع می شود، گفت: از آنجایی که ذخیره آب در مخازن و خطوط لوله به اتمام رسیده بود و هواگیری لوله ها نیاز به زمان دارد، کمبود آب در بیشتر مناطق طوفان زده وجود دارد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری مازندران بیان اینکه فقط 25درصد از چاه های آب شرب استان به دیزل ژنراتور برق مجهز هستند، افزود: به همین دلیل با قطع برق ، شبکه های آب رسانی با مشکل مواجه شده است.

محمودی گفت: کمبود اعتبار دلیل اصلی خرید نکردن دیزل ژنراتور برای منابع آبی استان مازندران است.

بر اساس آمار شرکت توزیع نیروی برق مازندران طوفان به بیش از 40 دستگاه ترانس برق و 400تیر برق خسارت وارد کرد و هزاران متر سیم برق اصلی و فرعی نیز پاره شد.

این طوفان که ساعت چهار بامداد از غرب مازندران شروع و به سمت شرق آمد ، سبب آبگرفتگی بخشی از معابر و خانه های شهری و روستایی و به بخش های مختلف از جمله کشاورزی خسارت وارد کرد.