طوفان ۱۷۰ میلیارد ریال به آمل خسارت وارد کرد

احمد منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آمل، با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در حادثه از صفر تا 30 درصد 241 واحد، از سی تا 60 درصد 359 واحد و 60 تا 100 درصد حدود 403 واحد آسیب دیدند که این خسارت در مجموع به 903 واحد مسکونی رسید، اظهار داشت: به این واحدها به میزان 63 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی شالی‌کوبی‌داران نیز حدود 45 واحد آسیب دیدند که طبق برآورد به میزان 30 میلیارد ریال به ثبت رسیده است، گفت: در بخش واحدهای تولیدی گلخانه‌ای 100 مورد بوده که از این واحدها 20 میلیارد ریال خسارت دیده شد.

منفرد با اشاره به اینکه واحدهای دامداری حدود 100 مورد بالغ بر 10 میلیارد ریال خسارت گزارش شده است، افزود: مرغداری‌ها نیز با خسارت 20 واحد بالغ بر 10 میلیارد ریال از سوی جهاد کشاورزی به ستاد بحران آمار داده شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران آمل با تاکید بر اینکه با توجه به عمده مشکل این شهرستان در قسمت برق‌رسانی حدود 15 پست توزیع به همراه 160 اصله تیر‌های فشار ضعیف و قوی دچار آسیب شدند که بالغ بر 14 میلیارد ریال خسارت برآورد شد، عنوان کرد: اگرچه از ساعات اولیه کارشناسان و ماموران توزیع برق در سطح شهرستان مشغول رفع مشکلات برقی بودند به منظور تسریع در امور 70 نیرو از تهران به همراه یکسری دستگاه‌ خودروهای سنگین به آمل آوردند تا مشکل قطعی برق مناطق مختلف رفع شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت آب و برق شهرستان آمل به حالت عادی برگشت، یادآور شد: در این امر جای قدردانی دارد که تمام دستگاه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران پایه‌کار جهت خدمات‌رسانی به خانواده‌های آسیب‌دیده طی سه روز اخیر بودند.

منفرد با بیان اینکه در این طوفان 300 مورد مرکبات آسیب وارد شده که به دو محصول کیوی و مرکبات حدود 25 میلیون ریال و یک واحد شیلات با 17 میلیارد ریال هزینه برآورد شد، گفت: در بخش‌های دیگری چون مساجد و تکایا 17 مورد، خودورها 15 مورد و فضای آموزشی پنج مورد و فضای باز ورزشی نیز پنج مورد گزارش خسارت داشتیم.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به استقرار دو کارشناس بنیاد مسکن در فرمانداری به منظور رسیدگی بر امور مشکلات مردم آسیب‌دیده طوفان بیان کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده به منظور رفاه خسارت‌دیدگان 10 تریلی ایرانیت یک‌هزار و 500 متری و در مجموع 15 هزار متر برای این شهرستان لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه در مجموع خسارت به بخش‌های مختلف آمل بالغ بر 172 میلیارد و 170 میلیون ریال هزینه وارد شد، تصریح کرد: شهروندان آملی که در طوفان روز جمعه دچار آسیب شدند با مراجعه به دهیاری‌ها و درج نامه به بخشداری‌ها مراجعه کرده تا پس از مرحله مکانیزاسیون اداری با نظرسنجی کارشناسان میزان خسارت آنها ثبت و درج شود.

منفرد با بیان اینکه دومین جلسه استانی ستاد مدیریت بحران با حضور نماینده رییس جمهور در شهرستان قائمشهر برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این جلسه بحث‌های مطلوبی مطرح و خسارت‌های ناشی از طوفان از سوی دستگاه‌های اجرایی عنوان و مورد پیگیری‌ جدی شده است.