خسارت 180 میلیون تومانی طوفان به اماکن مذهبی آمل

حجت‌الاسلام رسول علیخانی عصر امروز در نشست با مسؤولان این شهرستان اظهار کرد: طوفان شدید، باران و رعد و برق هفته گذشته در سطح مازندران باعث ایجاد خسارت‌های زیادی شد و در شهرستان آمل هم به بخش‌های مختلف مسکونی، عمومی، اماکن متبرکه و موقوفات، واحدهای تولیدی و صنعتی خسارت زیادی وارد کرد.

وی افزود: تغییرات ناگهانی جوی، بارندگی شدید و طوفان با سرعت بالای بامداد روز جمعه 12 شهریور به سربندی، سقف و دیگر بخش‌های اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان خسارت وارد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به غیرمترقبه بودن این حادثه تصریح کرد: با برآورد کارشناسان میزان خسارت‌های وارده یک میلیارد و 852 میلیون ریال بوده است که طی نامه‌ای مراتب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل اعلام شد.

این مسؤول یادآور شد: با اعلام فرماندار ویژه شهرستان آمل در مجموع به میزان 318 میلیارد و 482 میلیون ریال طی طوفان و باران شدید گذشته به شهرستان آمل خسارت وارد شد و پس از آن نیز بیش از 22 تریلی ورق ایرانیت به تعداد حدود 12 هزار و 500 ورق ایرانیت با مساحت 28 هزار متر مربع در بین همشهریان توزیع شده است.

علیخانی با اشاره به آستان مقدس بسیاری از امامزادگان این شهرستان در مناطق روستایی وجود دارد، اظهار کرد: در شهرستان آمل 105 بقعه متبرکه وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به وجود بیش از 492 موقوفه در این شهرستان، گفت: بیش از 35 هزار و 455 رقبه در این شهرستان نشان می‌دهد که مردم آمل از گذشته تاکنون عاشق اهل بیت بودند و به بزرگان دینی و معصومان عشق می‌ورزیدند.