راهکار رئیس مجلس برای جلوگیری از تغییر کاربری در مازندران

علی لاریجانی، در دیدار با استاندار مازندران اظهار کرد: روستاها ظرفیت خوبی برای توسعه مازندران دارند و ضرورت دارد نسبت به تهیه شناسنامه روستایی و پرداختن به قابلیت‌های روستاها اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ضرورت توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگل ها به عنوان سرمایه ملی را یادآور شد و گفت: باید تلاش شود تا شاهد کاهش مهاجرت از روستاها به شهر باشیم و در این راستا باید چرخه اقتصادی روستاها اصلاح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد تا پیگیری لازم را برای حل برخی از مشکلات مطرح شده توسط استاندار مازندران از طریق مسئولین ملی اعمال شود.

 استاندار مازندران در نشست با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح اقدامات و فعالیتهای انجام شده در مازندران به بیان مشکلات استان پرداخت.

 ربیع فلاح جلودار به ارائه گزارش در مورد خسارت های طوفان، وضعیت بیکاری استان، توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای، توسعه گردشگری روستایی و ایجاد کمیته روستایی در ستاد تسهیلات سفر، ضرورت تکمیل سدهای هراز و گلورد، ضرورت مهار آبهای سطحی، پیگیری فاینانس 480 میلیون یورویی سد هراز، ضرورت ارائه تسهیلات بانکی برای تکمیل هتل‌ها و مراکز گردشگری، اهمیت زهکشی 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی، ضرورت اختصاص مشوق های صادراتی برای صادرت مرکبات پرداخت و ابراز امیدواری کرد با حمایت ریاست مجلس شورای اسلامی در روند توسعه مازندران و اختصاص اعتبارات ملی برای حل مشکلات تسریع شود.

استاندار مازندران مسئله مهار آب های سطحی را بحثی مهم و استراتژیک برای مازندران خواند و با اشاره به پایان عملیات چهار بانده کردن 10 کیلومتر دیگر جاده هراز گفت: در حوزه راه ها نیز باید اعتبارت ملی مناسبی اختصاص یابد تا هر چه سریعتر شاهد تکمیل راههای فیروزکوه و هراز باشیم.