ساخت‌وساز غیرمجاز معرفی کنید تا جایزه بگیرید

ربیع فلاح عصر امروز 14 مهرماه  95 در هفتمین جلسه شورای اداری استان مازندران که در استانداری برگزار شد، گفت: استان مازندران از لحاظ آب و هوایی، امنیت، نزدیکی به مرکز کشور، گردشگرپذیر بودن، محصولات کشاورزی و داشتن مرز آبی با دیگر کشورها یک استان خاص به شمار می رود.

وی افزود: استان مازندران از لحاظ اشتغال و کشاورزی دارای وضعیت خوبی بود اما اقداماتی که بر اساس اصل 44 به شیوه نادرست انجام شد نابسامانی های زیادی را در استان ایجاد کرد. احیای اقتصاد استان  نیاز به میلیاردها تومان سرمایه گذاری دارد. دولت باید برخی از واحدهای تولیدی را احیا و تعامل سازنده با واحدهای اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان مازندران افزود: در گذشته هزاران پرونده در استان در حوزه ساخت و ساز غیر متعارف وجود داشت  که اکنون به صفر رسیده است.

فلاح با بیان اینکه امروز استان مازندران در احیای واحدهای تولیدی در کشور رتبه نخست را دارد، عنوان کرد: در سال گذشته جلسات ستاد رفع موانع تولید برگزار شد و ضریب بیکاری استان در سه ماهه نخست سال 95 به 9.8 رسید.

وی افزود: 200 مرکز آموزش عالی در استان مازندران وجود دارد و تعداد فارغ التحصیلان بانوان در مازندران چهار درصد بالاتر از متوسط کشوری است.

استاندار مازندران گفت: در هفته گذشته برای به کارگیری 18 شرکت برجسته و سرمایه گذاری آنان در استان تفاهم نامه امضا شد که تا یک سال آینده بتوانند با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی، برای 2000 نفر اشتغالزایی ایجاد کنند.

وی افزود: استان مازندران  از نظر زیر ساخت IT دومین استان است و سرشماری جمعیتی استان تاکنون آمار مناسبی نداشته در حالی که رئیس جمهور و رهبری بر همکاری مردم در موضوع سرشماری تاکید ویژه داشتند