۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی آزاد در رودخانه های تنکابن رها می شوند

مصطفی رضوانی بابیان اینکه ماهی آزاد همه ساله ازدهه اول مهر به منظورتخم ریزی ازدریا به سمت آبهای شیرین مهاجرت می کنند تا کار تکثیر طبیعی خود راانجام دهنداظهار داشت: به منظور حفظ این ذخایر ارزشمند دریای خزر کارشناسان مرکز تکثیروپرورش ماهی آزاد شهید باهنر کلاردشت درمهمترین رودخانه مهاجرپذیر این ماهی چشمه کیله تنکابن مستقرمی شوند.                                      

وی ادامه داد:در سه ماه استقرار نسبت به صید وانتقال ماهی آزاد مولد برای طی مراحل بعدی به مرکز شهید باهنر کلاردشت اقدام لازم صورت می پذیرد.

 رضوانی خاطرنشان کرد: کار تکثیرماهی آزاد درکارگاه شهید باهنر کلاردشت به صورت نیمه مصنوعی انجام می شود که پس از استحصال تخم وتبدیل به بچه ماهی در رودخانه های منتهی به دریای مازندران به ویژه سرشاخه های دوهزار و سه هزارتنکابن رهاسازی می شود.

رضوانی بااشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بچه ماهی آزاد تولید و در رودخانه های استان مازندران رها سازی شد خاطرنشان کرد: امسال هم در نظر است تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بچه ماهی آزاد تولید و در رودخانه ها و سرشاخه های دوهزار و سه هزار تنکابن رها سازی شوند.                                                                                                    

رئیس مرکز بازسازی ذخایر شهید باهنرکلاردشت وضعیت صید را به علت بارش باران مناسب واستقرار به موقع کارشناسان بسیار خوب توصیف کرد و افزود: تاکنون ۴۱ قطعه ماهی آزاد مولد صید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد افزایش را نشان می دهد.