آمل میزبان استانی رزمایش رزم جنگل شد

سرهنگ پاسدار حکمت داجلیری عصر امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران این شهرستان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل حضور نیروهای مردمی را بهترین راهکار برای تامین امنیت یک نظام دانست و اظهار داشت: گردان‌ها برای انجام برنامه‌ها و ماموریت‌های رزمی، آمادگی در بسیجیان به منظور دفاع از کشور و دینشان تاثیری مضاعفی دارند تا روحیه ملت ایران را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه کشور آمادگی برای دفاع از کشور هر ساله برنامه‌های رزمی انجام می‌شود که یکی از آنها رزمایش است، افزود: برای برگزاری این رزمایش‌ها پیش برنامه‌هایی داریم و گردان‌ها فراخوان‌هایی دارند.

داجلیری با تاکید براینکه اجرای این رزمایش برای آمادگی تست جسمانی و تیراندازی است، بیان کرد: در این رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر به تعداد 8 گردان وارد رزمایش می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با بیان اینکه در این رزمایش برای تشکیل گردان‌ها اهدافی ایجاد کردیم، تصریح کرد: نخستین هدف برای تشکیل گردان‌ها ایجاد و تقویت وحدت در مردم و آمادگی برای آحاد مردم است و تشکیل گردان‌ها کمک به دفاع غیرنظامی و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی است.

وی ادامه داد: رزمایش با حضور هفت گردان بیت المقدس و یک گردان کوثر به اجرا در می‌آید که در روزهای ششم و هفتم آبان‌ماه رزم جنگل را تمرین می‌کنند.

داجلیری با اشاره به اینکه رزمایش آمل به میزبانی قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) با حضور در منطقه بلیران رزم جنگل اجرایی می‌شود، عنوان کرد: شش گردان شامل یک گردان کوثر و 5 گردان بیت المقدس هفته آینده روزهای 13 و 14 آبان‌ماه در بلوار ولایت در شهر آمل رزمایش را اجرایی می‌کنند و رزمایش دفاع از کوی و برزن نیز با حضور یک گردان امداد و 4 گردان رزمی انجام می‌شود.

داجلیری با بیان اینکه نیروهای بسیجی ضمن حضور در مراسم 13 آبان‌ماه در برنامه رزمایش اسکان و برنامه‌های رزمی خود را با موضوعیت فرهنگی و بصیرتی انجام می‌دهند، گفت: در روز جمعه چهاردهم آبان‌ماه نیز بعد از رزمایش در نمازجمعه هم شرکت می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل اضافه کرد: در این رزمایش در مجموع 8 گردان به تعداد یک هزار و 968 نفر نیرو به اضافه حدود 2100 نفر در 48 ساعت حضور می‌یابند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با این رزمایش سه نوع رزمایش رزم ساحل در بابلسر رزم جنگل در آمل و کوی و برزن در ساری برگزار می‌شود.

نفوذ امروز دشمن اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های سپاه دارای اهمیت‌های فرهنگی و اعتقادی و رزمایش‌ها دارای اهداف جهانی است، اظهار داشت: تجربه سال‌های دفاع مقدس در بدنه نسل جدید است تا از آنچه امروز می‌آموزد و آنچه بزرگ‌ترها آموختند بهره‌ ببرد.

حجت‌الاسلام حسین محمدیان گفت: جوان امروز ما پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی در صف مبارزه ایستاده‌اند.

محمدیان با تاکید براینکه در طول هشت سال دفاع مقدس و عمر با برکت انقلاب توانستیم شوکت جهانی استکبار جهانی را بشکنیم، گفت: دشمن به فکر استفاده از فضاهای خالی است که از آن برای تهاجم استفاده کند.