بازگشت 90 کودک کار در مازندران به مدرسه

اسفندیار نظری  افزود : این دانش آموزان توسط گروههای رصد و ردیابی ترک تحصیل دانش آموزان مازندران در مناطق مختلف شناسایی شدند .

وی گفت که بیشتر این دانش آموزان کودکان کار بودند که به دلیل مشکلات مالی خانواده هایشان مدرسه را ترک کردند تا نان آور خانه باشند.

معاون آموزش متوسطه مازندران با اشاره به اینکه بودجه و یا سرفصل اعتباری برای تامین هزینه دانش آموزان محروم در آموزش و پرورش وجود ندارد ، افزود : با کمک انجمن اولیا و مربیان و همچنین خیران تاحدودی به این کودکان کمک شد .

وی یکی از چالش های پیش روی آموزش و پرورش در مازندران را کودکان کار و فاقد شناسنامه دانست و گفت که علاوه بر زمانبر بودن شناسایی ، هزینه تحصیل این دانش آموزان بالا و تامین آن مشکل است .

نظری گفت : متاسفانه در گذشته نبود حمایت های لازم باعث شد تا کودکان مناطق محروم در اختیار دیگران برای تکدی گری قرار بگیرند .

وی با اعلام این که هم اکنون بسترهای لازم برای آموزش و تحصیل دانش آموزان مناطق محروم در مازندران فراهم است ، از جمله این بسترها را استقرار کلاس های درس با تعداد دانش آموزان اندک اعلام کرد و گفت که هم اکنون 128 مدرسه کمتر از 10 دانش آموز در مازندران فعال است .

مازندران بیشتر از چهار هزار مدرسه دارد که 520 هزار دانش آموزان در آنها مشغول تحصیل هستند .