سه روز عزای عمومی در نکا اعلام شد

جعفر احمدی اظهار داشت: به دلیل فوت پدر شهیدان طوسی ابوالشهیدین مازندران، سه روز عزای عمومی در این شهرستان اعلام شد.

وی افزود: تشییع پیکر پدر شهیدان طوسی ساعت 9 صبح فردا یکشنبه همزمان با اربعین حسینی از مقابل مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (توپخانه) آغاز می‌شود.

احمدی گفت: مراسم وداع با پیکر این اسوه صبر و استقامت نیز امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در روستای طوسکلا نکا برگزار می‌شود.

تکذیب شیوع آفت شپشک سفید راش در جنگل‌های کجور

کارشناس ارشد گیاه پزشکی دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشو با بیان اینکه آفت شپشک سفید راش  در فصل‌های بهار و تابستان شیوع پیدا می‌کند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع این آفت در عرصه‌های جنگلی ویسر بخش کجور نوشهر دریافت نشده است.

گروه‌های مختلف در فضای مجازی از صبح شنبه از شیوع گسترده آفت شپشک سفید راش در جنگل‌های مناطق بخش تاریخی و کوهستانی کجور شهرستان نوشهر خبر دادند.

یزدانفر آهنگران افزود:‌ درصورت بروز چنین اتفاقی باید کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران چنین گزارشی به این سازمان ارائه می دادند تا اقدامات لازم برای مقابله و مبارزه با این آفت انجام می‌گرفت.

96 درصد خانوارهای مازندران سرشماری شدند

قائم مقام ستاد سرشماری نفوس و مسکن مازندران گفت: 96 درصد از خانوارهای این استان در اجرای طرح سرشماری شماری نفوس و مسکن شمارش شدند.

بهرام اکبرزاده افزود: یک میلیون و 18 هزار و 784 خانوار با جمعیت حدود سه میلیون و 60 هزار نفر شمارش شدند.

وی آمار تخمینی جمعیت مازندران را در سال جاری سه میلیون و 212 هزار نفر با بعد خانواری 2.9 نفراعلام کرده است. اکبرزاده خانوارهای غایب در زمان حضور ماموران سرشماری را در این استان حدود 4.1 درصد و 38 هزار خانوار اعلام کرد.