شیوع آنفلوانزای مرغی در صنعت طیور مازندران شایعه‌
است‌

امیر میران آملی امشب در دومین نشست فصلی با اصحاب رسانه آمل با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی صنعت طیور مازندران در شبکه‌های مجازی اظهار داشت: درج انعکاس این شیوع بیماری در شبکه‌های مجازی شایعه‌ای بیش نیست و آنفلوانزای مرغی، صنعت طیور این استان را به هیچ وجه تهدید نمی‌کند.

وی با بیان اینکه جامعه رسانه چشم و گوش نظام هستند و به درستی آمار را پخش می‌کنند و دولتمردان را به جلو می‌برند، افزود: با توجه به انعکاس شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در شبکه‌های مجازی با اطلاع‌رسانی دقیق بر عدم صحت این خبر از انعکاس این بیماری با استفاده از رسانه جلوگیری کرد.

میران‌آملی با اشاره به اینکه در دنیا قریب به 40 کشور درگیر این نوع بیماری هستند و شیوع این بیماری به انواع مختلف است، تصریخ کرد: ورود این بیماری تنها از طریق پرندگان مهاجر است که با وجود این ویروس وارد کشورها می‌شوند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مازندران عنوان کرد: کشورهای دیگر با مشاهده این پرندگان مهاجر قرنطینه می‌کنند و تنها راه مقابله با این بیماری نیز قرنطینه است تا مهار شوند و باید معدوم‌سازی کرد.

وی با اعلام اینکه حجم بالایی از پرندگان مهاجر را در سه استان شمالی گیلان، مازندران و گلستان را داریم، یادآور شد: البته تمهیدات لازم از سوی سازمان دامپزشکی کشور و جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته که در دستور کار و مورد برنامه‌ریزی قرار گیرد تا پرندگان مورد فرنطینه شوند.

میران‌آملی با بیان اینکه اکنون استان با کمترین مشکل مواجه است و مردم در زمان خرید بسته‌بندی مرغی که مورد تائید دامپزشکی است، انجام شود، بیان کرد: شبکه‌های مجازی بدنبال ضربه زدن به صنعت طیور است تا با انعکاس این اخبار کذب تغییراتی در عرضه و تقاضای این صنعت در کشور بپردازند.