افکار نیوز- محمدصادق افراسیابی در بازدید از مجتمع فرهنگی دیجیتال امام علی(ع) یزد، افزود: دستاوردهایی که در مجتمع دیجیتال یزد تولید شده است در نوع خود بینظیر و قابل توجه است. تولید ۱۲ عنوان نرمافزار رسانهيی بیانگر این نکته است که استان یزد از ظرفیت و پتانسیل درخور شایسته در تولید نرمافزار است.

این مقام مسوول افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تلاش و پیگیرهای موثری در بالا بردن ارتقاء فرهنگ دیجیتالی در استان داشته است که جا دارد از زحمات مدیر کل و کارکنان ارشاد اسلامی استان یزد تقدیر گردد.

افراسیابی اظهار امیدواری کرد که ادارات کل ارشاد استان‌ها از تجربه‌ای که ارشاد اسلامی استان یزد در حوزه‌ی دیجیتال دارد بهره‌مندی لازم را داشته باشند و گفت: تولیدات نرم‌افزاری و چندرسانه‌یی استان یزد قابلیت ارائه در سطح کشور و حتی صادرات به سایر نقاط جهان را دارد.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در ادامه از آماده شدن اولین مجتمع فرهنگی دیجیتال در حوزه قرآن خبر داد و گفت: این مجتمع با حمایت ارشاد اسلامی استان یزد در شهرستان ابرکوه بزودی افتتاح می‌شود.

افراسیابی با بیان اینکه خلاء فعالیتهای مجتمعهای دیجیتال قرآنی درسطح کشور احساس میشود، اظهار امیدواری کرد که با راهاندازی اولین مجتمع بزرگ قرآنی در شهرستان ابركوه این خلاء برطرف و جبران شود. امیدواریم مجتمع دیجیتال قرآنی شهرستان ابرکوه با تولیدات مناسب نرم افزاری و چند رسانهيی قرآنی دستاورد روبه رشدی در کشور داشته باشد.