به گزارش افکار نیوز ،عبدالرضا سعیدی نیا در گفتگو با مهر اظهار کرد: در این مراسم که صبح امروز سه شنبه برگزار شد مسولان محلی، کسبه و بازاریان، دانشجویان، طلبه، بسیجیان و خادمین حضرت حضور داشتند.
وی افزود: پس قرائت قرآن و ذکرصلوات نذورات مردمی به مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال جمع آوری و به حساب آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) واریز شد.

سعیدی نیا با اشاره به اینکه ۲۰۴ بقعه متبرکه در استان خوزستان داریم که از میان آنها دو بقعه متعلق به دو پیابر الهی به نامهای حضرت دانیال و حضرت حزقیل هستند، افزود: آرامگاه حضرت دانیال در شوش قرار دارد که از معروفیت و محبوبیت بالایی در میان مردم استان برخوردار هستند و با وجود اینکه این پیامیر از قوم یهود است ولی از جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: دانیال در باور ادیان ابراهیمی یکی از پیامبران بنی اسرائیل(قرن هفتم پیش از میلاد) است. دانیال به زبان‌عبری به معنای «خدا قاضی من است» است که در سال ۶۰۶ پیش از میلاد وی را به دربار «بخت النصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم کلدانیان و زبان مقدس واقف شد و در حکمت از آنان پیشی گرفت.

فرماندار شوش ادامه داد: اولین واقعه ای که سبب نفوذ دانیال نبی شد تعبیر خواب نبوکد نصر بود. بدین گونه ادعای پیغمبری کرد و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت کرد و در شوش ساکن شد و در آنجا درگذشت.

سعیدی نیا اضافه کرد: آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه او شامل دو حیاط است بر روی گنبد مخروطی - پله ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه است.