برگزاری مراسم جاماندگان اربعین

حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، درباره مراسم جاماندگان اربعین گفت: چند برنامه محوری در سطح کشور برای جاماندگان اربعین برگزار می‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده، تصمیم بر این است که در سراسر کشور در نقاط محوری تجمع جاماندگان اربعین با کمک شبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی سراسر کشور برگزار شود.

وی افزود: شب اربعین برنامه سراسری «به تو از دور سلام» را از پشت بام خانه‌ها در سراسر کشور خواهیم داشت و همچنین در روز اربعین در ۱۲۵۰ شهر مراسم زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسمات ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزار می‌شود و سه موکب بزرگ خدمات فرهنگی و اجتماعی را در هر استان خواهیم داشت.

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین

او همچنین با اشاره به برگزاری مراسم اربعین در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه گفت: در جلسه مشترک گروه معارف صدا وسیما مقرر شد پوشش رسانه ای این برنامه‌ها از طریق صداوسیما انجام شود.

باباخانی ادامه داد: در اربعین امسال سعی شده موکب‌هایی که در حوزه فعالیت‌های فرهنگی فعال هستند، با حمایت محتوایی و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور عراق موکب خود را برپا کنند که در همین راستا، ۲۰ موکب در مراسم بزرگ اربعین در کشور عراق شرکت می‌کنند.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعلام کرد: هیئت‌های مذهبی می‌توانند مشکلاتشان را در سامانه صدای هیئت ثبت کنند که پس از بررسی با پیگیری در استان‌ها مشکلات برگزاری مراسمات بر طرف شود. در بخش دیگر این سامانه مردم می‌توانند نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند که پیگیری لازم صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال به هر شکلی همه افراد به خصوص فعالان رسانه تلاش می‌کنند با معرفی مفاهیم اربعین با مردم پیوندی برقرار کنند تا از این ظرفیت بزرگی که به برکت خون امام حسین (ع) در اختیار ما قرار گرفته، بتوانیم بهره ببریم و معرفت و معنویت جامعه را توسعه بدهیم.