شب است و سکوت است و ماه است و غم

مراسم تشییع و تدفین شبانه و مخفیانه پیکر یک مادر است ؛ مادر هجده ساله ای که به خاطر ضربات محکم یک نامرد ، فرزند شش ماهه خود را از دست داد و به شهادت رسید.

مادری که سرور زنان جهانیان و بانوی دو عالم بود ؛ مادری که هم امّ ابیها بود و هم امّ امامان معصومین علیهم السلام.

مادری که دختر پیغمبر زمان خود بود .

دختری که با به دنیا آمدنش ، برکت به نام دختر و زن داد در روزگاری که زنده به گور میکردند دختران را و مورد لعن بودند مادران دخترزا ؛ دختری که با دستان کوچکش پرستار رنجهای پدر بود ،آن هنگام که به خاطر تبلیغ نبوّتش، بر سرش زباله میریختند و آزار میکردند.

همسری که با بهترین مردان زمان خود ازدواج کرد و شب عروسی اش ، حتی لباس عروسی خود را به فقیر هدیه داد؛ همسری که ملائک از مائده های بهشتی برایش می آوردند .

زنی که عالمه بود ، فاضله بود ، معصومه بود ، ریحانه بود ، راضیه بود ، مرضیه بود ، مطهره بود، کوثر بود ، محدّثه بود .

او فاطمه سلام الله علیها بود .

بنده ای از بنده های خداوند که افلاک را وجودی چون او قدر و منزلت میدهد ؛ بنده ای که به خاطر حمایت از ولیّ زمان خود ، تا پای جان ایستاد . بنده ای که به سفارش پیغمبرش اگر کسی او را آزار میداد ، پیامبرش را آزار داده بود و در حقیقت خداوند را مورد آزار قرار میداد .

و مگر پیامبر صلی الله علیه و آله اجر رسالتش را مودّت اهل بیتش علیهم السلام قرار نداده بود؟ پس چه شد که هنوز کفنش خشک نشده ، امتش شروع کردند به برگزاری جلسات سیاسی و گذاشتن قول و قرارهای تقلّبی و برپا کردن انتخابات غیرعلنی و گرفتن بیعت های اجباری ؛ آن هم با زور و تهدید و آتش زدن ...؟

و هیهات که اهل بیت علیهم السلام، اهل ذلّت و خواری باشند و تن به بیعتی ناجوانمردانه بدهند ، آنهم وقتی از بیعت غدیر آنقدری نگذشته است . و چقدر زود بعضی چشمهایشان کور و گوشهایشان کر میشود مصلحتانه! و برای رسیدن به منافع خود هر مذاکره ای را توجیه میکنند و نافع جامعه میدانند! و او را که مُحِق حکومت است به سکوتی ۲۵ ساله  وادار میکنند!

اما فاطمه سلام الله علیها میراث دار پیامبری است که سالها برای مبارزه با جهل و نادانی مردمان سرزمینش، در خفا و آشکار ، تلاش کرد و خون دل خورد ؛و مگر میتواند در برابر این ظلمها سکوت کند و درب به درب و خانه به خانه نرود و غدیر و وصیت پدرش را به تمامی مهاجرین و انصار گوشزد نکند ؟ او باید حجّت را بر همگان تمام کند تا فردا روزی کسی نباشد که بهانه بیاورد .

ولی امان از آن زمان که مردمان خود را به خواب غفلت زده باشند و نخواهند بیدار شوند ! آنگاه است که وقتی برای بیعت گرفتن از امام به خانه ات حمله ور میشوند ، برای اتمام حجت ، پشت درب خانه می روی تا به ولیّ زمانت اهانت نشود، تا بلکه به زن بودنت و باردار بودنت و دختر پیغمبر بودنت رحم کنند و به امام زمانت جسارت نکنند ، میروی تا نشان دهی این جماعت پست تر و حقیرتر از آنی هستند که نشان میدهند و بعدها حتی به گلوی طفل شیرخواره تشنه هم رحم نخواهند کرد!

و اینجاست که باید حق داد که نخواهی برای تشییعت احدی از آنها حاضر و ناظر باشند ، و وصیت کنی که مخفیانه و شبانه دفن شوی تا این سوال برای همیشه در تاریخ حک شود که چرا فاطمه سلام الله علیها مخفیانه و شبانه تدفین شد ؟

صفورا ترقی