توصیه هایی به زائرین اربعین

حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، با بیان توصیه هایی برای زائرین اربعین حسینی گفت: در این ایام، کسی که قصد سفر دارد باید ابتدا نیتش را درست کندو نیت او باید ناب و زلال و تجدید عهد با امام(ع) و حق امام (ع) بر شیعه باشد و برای تجدید عهد و زیارت برود چراکه گاهی سفرهای ما زیارتی سیاحتی یا سیاحتی زیارتی و... است، در حالی که حتماً باید زیارتی باشد. از اینرو، زیارت کربلا باید با اخلاص در نیت و تمرکز و توجه خاص به آقا سیدالشهداء(ع) و شهدای کربلا و تسلیت محضر حضرت بقیة الله همراه باشد. 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ناصری، اگر ابتدا انسان نیت خود را شفاف و زلال کند و اخلاص در عمل داشته باشد بهره زیادی از این موضوع خواهد برد که همه این ها حداقل کاری است که ما شیعیان می توانیم در این راه انجام دهیم چراکه تجدید عهد است. 

توصیه هایی به زائرین اربعین

این کارشناس مذهبی افزود: هنگامی که داعش هنوز در اطراف سامراء حضور داشت، سفری به عراق داشتیم و در میان راه که ماشین ها می رفتند و می آمدند و صدای تیراندازی شنیده می شد، ماشین گرفتیم و زمانی که با وجود اضطراب خواستیم حرکت کنیم، به همراهان عرض کردم ما در حال رفتن برای تجدید عهد و بیعت محضر سه امام(ع) هستیم که وظیفه و نیت ماست و ان شاءالله هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولی هر اتفاقی هم افتاد با این نیت خواهیم رفت که الحمدلله با آرامش به سفر کربلا رفتیم و برگشتیم. اما این نوع تصور یا تفکر که برای تجدید عهد رفتیم بی تأثیر نبوده است و درواقع، این اقدام خود را زیاد نبینیم چراکه در قبال حقی که اهل بیت(ع) بر گردن ما دارند، چیزی نیست و حداقلی است که می توانیم به آن ها قائل شویم.