جابربن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین حسینی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جابربن عبدالله انصاری صحابی رسول خدا (ص) که از مدینه به قصد زیارت قبر اباعبدالله الحسین کرده بود، بیستم ماه صفر به کربلا رسید و اول کسی بود که امام علیه السلام را زیارت کرد. این روز مصادف با چهلمین روز واقعه عاشورا و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش بود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، ایشان برای اولین بار و اولین شخص در پیاده روی اربعین شرکت کردند که این پیاده روی مسبب اصلی برگزاری پیاده روی سالانه اربعین اهل شیعه در ماه صفر شد.

او افزود: جابربن عبدالله انصاری چهل روز بعد از به شهادت رسیدن امام حسین(ع) که مصادف بود با اربعین حسینی مسیر رسیدن به کربلا را همراه خانواده و یارانش به صورت پیاده پیمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امروزه شاهد جمعیت انبوه میلیونی زائران حسینی که در این مسیر حضور دارند، هستیم. حضور در این راه وجود سیره امام حسین (ع) و همچنین اهل بیت است که این مسیر را ثابت قدم نگه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل بیان کرد: زیارت امام حسین(ع) در اربعین با حضور جمعیت چند میلیونی در حال حاضر نماد عظیمی از شیعیان برای جهان است.

جابربن عبدالله انصاری اولین زائر اربعین حسینی