اعمال روز آخر ماه رجب

غسل کردن از اعمال بسیار توصیه و تأکید شده در روز آخر ماه رجب است. روزه‌داری این روز نیز بسیار توصیه شده که سبب آمرزش گناهان گذشته و آینده می‌شود.

از دیگر اعمال روز آخر ماه رجب اقامه نماز حضرت سلمان است. حضرت محمد (ص) در خصوص ثواب این نماز به سلمان فرموده است: هیچ مؤمنی این نماز را اقامه نمی‌کند مگر اینکه همه گناهان صغیره و کبیره‌اش محو می‌شود، اجر کسی که همه ماه رجب را روزه گرفته می‌برد، تا سال پیش رو در نزد خدا از نمازگزاران نوشته می‌شود و هر روز برایش عمل شهیدی از شهدای بدر نوشته می‌شود.

اعمال روز آخر ماه رجب

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هر کس در آخر ماه رجب ۱۰ رکعت نماز بخواند که در هر رکعت سوره حمد را یک مرتبه و سوره توحید را سه مرتبه و سوره کافرون را سه مرتبه بخواند و پس از سلام نماز دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کند و بگوید: لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لاشَرِیکَ لَهُ، لَهُ الْمُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ هُوَ حَیٌّ لا یَمُوتُ، بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَ هُوَ عَلى‌ کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلى‌ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ، وَ لا حَوْلَ وَ لاقُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ و سپس دست‌هایش را به روی صورت بکشد و حاجتش را از خداوند بخواهد دعای او مستجاب شود.