عملی که علامه امینی را به سعادت رساند

سرویس مذهبی افکار نیوز- از فرزند علامه امینی چنین نقل کرده اند: پس از گدشت چهار سال از فوت مرحوم پدر بزرگوارم، شب جمعه ای قبل از اذان صبح ایشان را با حالتی شاداب در خواب دیدم. جلو رفتم و پس از سلام و دست بوسی عرض کردم:

پدر جان! در «آنجا چه عملی باعثسعادت و نجات شما گردید؟ گفتند: چه می گویی؟ مجددا عرض کردم آقا جان! در آنجا که اقامت دارید کدام عمل موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تالیفات و یا تاسیس کتابخانه امیرالمومنین(ع)؟

مرحوم علامه امینی درنگی و تاملی نمودند. فقط زیارت اباعبدالله الحسین(ع). عرض کردم: شما می دانید اکنون روابط بین ایران و عراق تیره و تار است و راه کربلا بسته، من چه کنم؟ فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین(ع) برپا می شود شرکت کن، ثواب زیارت امام حسین را به تو می دهند.

سپس فرمودند: پسر جان! در گذشته تو را یادآور شدم و اکنون به تو توصیه می کنم که زیارت عاشورا را به هیچ وجه و به هیچ عنوان فراموش نکن، مرتبا زیارت عاشورا را بخوان و برخودت وظیفه بدان. این زیارت دارای آثار و برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات وسعادت مندی در دنیا و آخرت تو می باشد. امید دعا دارم.

منبع: داستانهایی از علما