کربلا اشک از دیده روان کرد

دسته های عزادار در کربلای معلا از سحرگاه امروز برنامه های خود را برای برپایی مراسم عاشورا آغاز کردند و تا سحرگاه یکشنبه با برگزاری مراسم شام غریبان اسیران دشت کربلا ، این برنامه ها را ادامه خواهند داد.

از ساعات اولیه بامداد امروز دسته های عزادار حسینی در خیابان های کربلا به راه افتادند و در هر کوی و برزن این شهر، ناله های عزاداران و صدای طبل و شیپور منادیان عاشورا به گوش می رسد.

6

بین الحرمین که دوستداران ولایت را به سوی حسین (ع) مظهر آزادی و مبارزه با جور و ظلم و آموزگار «امر به معروف و نهی از منکر» می کشاند، امروز مملو از سیاهپوشانی است که در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، سیل اشک بر گونه هایشان جاری است.

ظرفیت حرمین مطهرین امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس(ع) و صحن ها و خیابان های منتهی به آن تکمیل شده و هر چه به نماز ظهر عاشورا در کربلا نزدیک می شویم، فوج فوج به جمعیت دلباختگان عزادار حسینی(ع) اضافه می شود.

عزاداران حسینی پیرامون حرمین مطهرین با گوش دادن به مقتل خوانی یکی از روحانیون در داخل حرم مطهر امام حسین (ع) که به زبان عربی بیان و از طریق بلندگوها در خیابان های مجاور پخش می شود، اشک ماتم می ریزند.

5

بسیاری از عزاداران حسینی که به دلیل سیل جمعیت حتی از حضور در خیابان های نزدیک حرم مطهر بی نصیب مانده اند، در کوچه ها و گذرگاه ها روی زمین نشسته و با گوش دادن به روضه سیدالشهدا، با روان کردن اشک چشم در حال استغاثه هستند.

حضور نیروهای امنیتی برای نظم بخشیدن به مراسم عاشورا در کربلا و تامین امنیت چشمگیر است و شرکت کنندگانی که قصد دارند به صحن ها و خیابان های منتهی به حرم مطهر وارد شوند، باید از پست های ایست بازرسی عبور کنند.

به گفته عراقی ها، مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع)، مقارن ظهر و پس از نماز ظهر عاشورا با ورود سایر دسته ها که از استان های دیگر و شهرهای اطراف، خود را به کربلا می رسانند، به اوج خواهد رسید.

به هر سو که می نگری، محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از ملیت های مختلف، در سوگ سیدالشهدا (ع) اشک عزا و ماتم می ریزند.