پاسخی که قبل از پرسش رسید!
افکار

- احمد بن ابی روح می گوید:
برای رساندن اموالی به خضر بن محمد، به بغداد رفتم و او از من خواست تا آن ها را به ابوجعفر - محمد بن عثمان -[نایب امام عصر علیه السّلام] بپردازم و سفارش کرد که آن را به کسی غیر او ندهم و خواست تا از او بخواهم برای شفای بیمارش دعا کند و این که از او بپرسم آیا پوشیدن پوست جایز است یا نه؟

وارد بغداد شدم و به سراغ محمد بن عثمان رفتم. از گرفتن اموال، اجتناب کرد و گفت: به سراغ محمد بن احمد برو و اموال را به او بده که او مأمور دریافت آن شده است. و به نزد وی رفتم و اموال را تسلیم کردم، نامه ای را به من داد که در آن نوشته بود:

«به نام خداوند بخشنده مهربان. درخواست دعا برای بیماری ای که داری، نمودی، خداوند تو را عافیت دهد و آفات را از تو دفع نماید، و حرارتی را که احساس می کنی، از تو بگیرد و جسمت را عافیت و صحت دهد. اما درباره آنچه نمازگزاران در آن جایز است، سوال کرده ای، نماز خواندن با پوست سمور و سنجاب و روباه برای دیگران، حرام است ولی پوست مأکول اللحم(حیواناتی که گوشتشان برای خوردن حلال می باشد) که به وسیله یکی از شیعیان یا فردی از اهل سنت، که مورد اعتماد تو باشد ذبح شود، در صورتی که پوششی غیر از آن نداشته باشی پوشیدن آن جایز است و در این صورت نماز خواندن با آن نیز اشکالی ندارد.

منبع:
۱. بحارالانوار، ج۵۳، ص۱۹۷.
۲. معجزات امام مهدی علیه السّلام، ص۲۲۶-۲۲۷.