نشست خبری تشریح فعالیت‌های دفتر آیت‌الله نوری همدانی در استان تهران صبح امروز یازدهم اسفند در حسینیه همدانیهای خیابان ری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست آیت الله آیت میردامادی، مسئول دفتر آیت الله نوری همدانی به معرفی کتاب «نوروز چه روزی است» پرداخت و بیان کرد: بنده تاکنون 15 جلد کتاب با مباحث اخلاقی، اجتماعی، مذهبی، تاریخی و سیاسی درباره انقلاب و نهضت ایران به تحریر درآورده‌ام.

 

وی ادامه داد: اکثر مردم ما نمی‌دانند نوروز چیست و تنها شناختشان در بُعد تفرج، انجام برخی کارهای نامشروع است و از روزگاران گذشته این روزها را به عنوان روز عیش و نشاط و عید اطفال به جهت دریافت عیدی معرفی کرده‌اند.

 

مسئول دفتر آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در این کتاب به معرفی ریشه دینی نوروز برداخته شده است، گفت: شاید عده کمی روایت  و دیدار یک ایرانی با حضرت علی(ع) و معرفی نوروز به ایشان را شنیده باشند،  روزی شخصی به دیدار حضرت علی(ع) می‌رود و ایشان از وی علت ملاقات را جویا شدند که آن شخص می‌گوید: من ایرانی‌ام و ما در ایام نوروز به دیدار بزرگان و اقوام خود می‌رویم و حضرت در جواب پاسخ می‌دهند که ای کاش هر روز نوروز بود.

 

وی تصریح کرد: در روایت دیگر شخصی به دیدن امام صادق(ع) رفت، حضرت فرمودند می‌دانید نوروز چه روزی است؟ که فرد در پاسخ گفت: بله، برای ایرانیان و آتش‌پرستان است و امام در جواب وی فرمودند: اشتباه کردی این عید، عید اسلام است.

 

آیت‌‎الله آیت میردامادی ادامه صحبتهایش را به تشریح عملکرد دفتر آیت‌الله‌نوری همدانی در تهران اختصاص داد و بیان کرد:  سال 42 تا 50 که در قم سکونت داشتم با آیت‌الله نوری‌همدانی آشنایی داشتم اما به دلیل اینکه تحصیلات من بالاتر از سطح  تدریس وی بود در جلساتشان شرکت نمی‌کردم تا این که 10 سال پیش آیت‌اله نوری‌همدانی با من تماس گرفتند و مسئولیت این مرکز به عهده بنده قرار دادند.

 

وی افزود: در این مرکز سؤالات شرعی و استخاره پاسخ داده می‌شود و در مراجعاتی که داشتیم 14 مسیحی به دین اسلام و مذهب شیعه مشرف شدند.