حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مسجد مقدس جمکران با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: روایتی درباره ازدواج حضرت زهرا(س) آمده که زنان و اطرافیان حضرت، ایشان را بعد از ازدواجشان سرزنش می‏‌کردند و می‏‌گفتند که چرا ایشان با فردی ازدواج کرده‏‌اند که از نظر مالی ثروتمند نبوده است.

این عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه اظهار کرد: حضرت صدیقه طاهره(س) خواستگاران فراوانی داشتند و با این حال می‏‌دانستند که تنها حضرت امیرمؤمنان(ع) هم کفو ایشان هستند؛ اخلاق و دین از مهم‌ترین ملاک‏‌های ازدواج در اسلام است و حضرت فاطمه(س) به این مهم اهمیت می‏‌دادند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به اظهارات زنان درباره ازدواج حضرت صدیقه طاهره(س) و حضرت علی(ع) به حضرت زهرا(س) فرموده بودند که این امت اسلامی پنج افتخار دارد که همه آن‌ها به شما برمی‏‌گردد. پیامبر این امت، پدر شما و بهترین وصی این امت، علی(ع) همسر شماست؛ بهترین فرزندان این امت، حسن و حسین پسران شما و بهترین شهید این امت نیز عموی شما حمزه است؛ مهدی این امت هم فرزند شماست که همه انتظار ایشان را می‌کشند.

رفیعی تأکید کرد: شیعه بداند که یکی از مهم‌ترین دلایل دفاع ما از تشیع، شهادت حضرت زهرا(س) است؛ اگر ایشان یک درصد احتمال می‌دادند که کسانی که سقیفه را تشکیل داده‌اند، برحق است، روز و شب به دفاع از ولایت حضرت علی(ع) نمی‌پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) نزدیک‏ترین فرد به پیامبر بودند؛ ایشان بلافاصله سه روز بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)، در مساجد و مراسمات به دفاع از ولایت حضرت امیرمؤمنان(ع) پرداختند؛ نخستین خطبه رسمی در دفاع از ولایت، بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) از سوی حضرت زهرا(س) بیان شده است.

رفیعی گفت: خطبه فدک را عادی نپندارید، چراکه در آن به افشاگری درباره متعرضان به ولایت پرداخته شده و بهترین سند برای تشیع است؛ تمامی مطالب آن با استناد به قرآن از سوی حضرت زهرا(س) بیان شده است.

این عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: در خطبه فدک از ولایت حضرت علی(ع) دفاع شده و فضائل ایشان به خوبی بیان می‌شود؛ در آن زمان هرکس غیر از حضرت زهرا(س) این مطالب را بیان می‌کردند، او را ساکت کرده و یا به قتل می‌رساندند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: در روایات مشترک آمده است که پیامبر اکرم(ص) شش ماه تمام، هر روز صبح به درب خانه حضرت فاطمه(س) می‌آمدند و آیه تطهیر را تلاوت می‌کردند؛ آیه تطهیر ویژه حضرت زهرا(س) و اهل بیت ایشان بود.

رفیعی با اشاره به عوامل از بین برنده برکت در جوامع اظهار کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند که چهار چیز در هر جامعه‌ای وارد شود برکت را از بین می‏‌برد؛ خیانت، دزدی، نوشیدن شراب و روابط نامشروع، مهم‏ترین عوامل از بین برنده برکت در جوامع است.

وی در پایان به یکی دیگر از برکات حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) بسیار انفاق می‌کردند و 18 آیه از قرآن کریم در این زمینه نازل شده است؛ امام موعودی که پر برکت‌ترین امام است، برکتش تمام دنیا را فرا می‏‌گیرد و همه انبیاء از ایشان خبر داده‌اند، فرزند حضرت زهرا(س) است؛ با این اوصاف متوجه می‏‌شویم که این بانو چقدر پر برکت است.