محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز در گفت‌وگویی با اعلام اینکه ستادهای اقامه نماز تحت عنوان شورای اقامه نماز در ایام نوروز تشکیل شده است، اظهار داشت: کار این شورا بازدید از نمازخانه‌های بین‌راهی، مساجد، نمازخانه‌ها، رستوران‌ها،‌ هتل‌ها و مراکز اقامتی است تا برای ایام نوروز هموطنان برای اقامه نماز اول وقت، مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: در این رابطه سازمان‌ها و نهادهایی نظیر هلال‌احمر، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شوراهای تبلیغی و ترویجی حضور دارند، البته امسال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین تحت عنوان «ترنم نسیم» هم به عرصه آمدند که قرار است در کنار ایستگاه‌های فرهنگی، خیمه‌های نماز هم بر پا شود.

مظفر با بیان اینکه در مبادی ورودی و خروجی شهرها خیمه‌های نماز قرار داده می‌شود، اظهار داشت: در این ایستگاه‌ها پخش اذان زنده انجام خواهد شد، همچنین به ادارات و سازمان‌ها اعلام کردیم در ایام نوروز در سه وعده صدای اذان پخش شود، در برخی از خیمه‌های نماز،‌ امام جماعت برای اقامه نماز جماعت حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در نقاط پرتردد پاسخ به سؤالات شرعی مسافران نوروزی هم صورت می‌گیرد،‌ ادامه داد: تمهیداتی نظیر سرویس‌های بهداشتی پیش‌ساخته و تانکرهای آب برای رفاه حال نمازگزاران در کنار خیمه‌های نماز پیش‌بینی شده است، البته در این اثنا تمهیدات ویژه برای 13 استان پرتردد کشور برای اقامه نماز اول وقت در نظر گرفته شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه مردم به عنوان یاوران نماز می‌توانند وضعیت اقامه نماز در نوروز در سطح کشور گزارش دهند، بیان داشت: به همین منظور سامانه پیامکی 1000017 راه‌اندازی شده است، همچنین بروشورهایی در قالب داستانک‌های جذاب با موضوع نماز میان مسافران نوروزی توزیع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های سلامت سفر همین وضو گرفتن و آب زدن به صورت است که هنگام نماز انجام می‌شود، در این صورت، مسافر یک استراحتی هم می‌کند که منجر می‌شود امنیت سفرشان حفظ شود و هم سفر مبارکی داشته باشد.