آنچه از حضرت علی‌اکبر (ع) نمی‌دانید
همزمان با خجسته میلاد جوان اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام حسن آقامیری کارشناس مذهبی با نگاهی به سیره اهل بیت (ع) و سفارش‌های پیامبر اکرم (ص) گفت: ما از رسول اکرم (ص) و اهل بیت ایشان به طور مفصل سفارش‌های بسیاری را برای هدایت جوانان به کار کردن داریم و در روایات بسیاری آمده است: «عبادت 70 جزء دارد و بهترین آن کار کردن برای کسب روزی حلال است.» روزی یکی از نزدیکان پیامبر(ص) به خدمت ایشان شرف یاب شدند و رسول خاتم (ص) از شغل آن فرد پرسیدند. اگر این صحابه به پیامبر (ص) می‌گفت که کار ندارم حضرت می‌فرمودند از چشمم افتادی و از چشم افتادن پیامبر عین افتادن از چشم پدر است و همه را به پیدا کردن کار تشویق می‌کردند.
 
وی در ادامه با نگاهی به سیره زندگی حضرت علی‌اکبر (ع) در توصیه‌ای به جوانان بیان کرد: همه ما حضرت علی‌اکبر (ع) را از صبح تا ظهر عاشورا می‌شناسیم و آگاهی زیادی از چگونگی زندگی ایشان نداریم، چه کسی می‌داند که شغل شریف ایشان چه بوده است؟ آیا همسر داشته‌اند یا نه؟ 
 
حجت‌الاسلام آقامیری با اشاره به شباهت زیاد حضرت علی‌اکبر (ع) با جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) ابراز داشت: علی الاکبر أشبهُ النّاس خَلقاً وخُلقاً ومَنطِقاً برسول الله (ص)، هر انسان را خدا خلق می‌کند، اما به دست آوردن خلق، چیزی اکتسابی است که ایشان از جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) کسب کرده‌اند.
 
کارشناس مذهبی بیان کرد: حضرت علی‌اکبر (ع) بنا به گفته مورخان، حداقل 25 سال سن داشتند و با تطبیقی به نگرش اهل بیت (ع) و سفارش‌های پیامبر اکرم (ص)، بیکار بودن ایشان واقعیت ندارد.
 
حجت‌الاسلام آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: شخصیتی که ما از حضرت علی‌اکبر (ع) برای جوانان ساخته‌ایم، صبح عاشورا متولد می‌شود و ظهر واقعه کربلا از دنیا می‌رود و اگر زندگی ایشان را بررسی کرده باشیم در حد کتاب‌های مدرسه‌ای و آموزش‌های کوتاه است.