نخستین قرآن مورد پسند کودکان و نوجوانان رونمایی شد

نخستین مصحف چاپ‌شده از سوی انتشارات «بیان مهربان» ویژه کودکان و نوجوانان،  در سرای اهل قلم رونمایی شد.

بنا بر این گزارش، این مصحف به جهت ویژگی‌های متنی و همخوانی آن با سلیقه کودکان و نوجوانان قابل توجه است.

اکرم عزت قادریان از طراحان این مصحف در گفت و گویی اظهار کرد: شیوه نگارش، علامت‌گذاری و تفکیک کلمات طوری برنامه‌ریزی شده است که قرآن‌آموزان بتوانند به آسانی این مصحف شریف را قرائت کنند؛ به طوریکه قواعد تجویدی در متون آن، بسیار روان و آسان همانند زبان فارسی مشخص و حروف اضافی نیز به رنگ خاکستری کم علامت برای آگاهی بیشتر قاریان و حافظان درآمده است.

وی با بیان اینکه قرارگیری آیات در این قرآن به صورت 15 سطری و بدون ترجمه برای حفظ کل قرآن کریم بسیار مناسب است، افزود: مخاطبان این قرآن بیشتر کودکان و نوجوانان هستند امّا علاوه بر آنان، افراد بزرگسال مبتدی نیز می‌توانند برای قرائت روان قرآن از این مصحف استفاده کنند.

طراح این مصحف همچنین اظهار کرد: طراحی صورت گرفته بر روی جلد این قرآن بر اساس سلیقه و نیاز جامعه هدف طراحی شده است و به نوعی مخاطب را نسبت به قرائت قرآن ترغیب می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا معنی و ترجمه آیات در این مصحف بکار گرفته نشده است، اظهار کرد: مفهوم و درک معانی قرآن مورد توجه است امّا در این مصحف، از ترجمه مقابل به جهت جلوگیری از حجم بیشتر صفحات  و همچنین ناسازگاری با سلیقه مخاطبان استفاده نشده است؛ البته در مجلد دیگری، جزء سی‌ام قرآن به همراه شعر و داستان از سوی انتشارات بیان مهربان منتشر شده است.

بر پایه این گزارش، این قرآن پیش از مرحله چاپ در جشنواره شمیم وحی که نخستین جشنواره تولیدات قرآنی است، به عنوان مصحف برتر انتخاب شد.