برابری ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) با امام حسین (ع)

محمدرضا کربلایی کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت عبدالعظیم (ع) ولایت را به خوبی درک کرده بودند، از این رو به زیارت ایشان اهمیت بسیاری داده شده و این موضوع تنها یکی از دلایل برابر بودن ثواب زیارت این حضرت با ثواب زیارت امام حسین (ع) است. بهتر است امروز و در روز پانزدهم ماه شوال که برابر با یالروز وفات این حضرت است، توجه بیشتری به زیارت آن حضرت داشته باشیم.

کربلایی توضیح داد: بر اساس آنچه در روایات آمده ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) را با زیارت حضرت سید الشهداء (ع) برابر دانسته اند که دلیل اصلی این موضوع این بوده که این حضرت در جامعه زمان خود در پی تحقق اهداف امام حسین (ع) و اهداف قیام ایشان بوده اند.

وی ادامه داد: زیارت مزار مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پس از زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در خراسان و حرم حضرت معصومه (س) در شهر مقدس قم، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است از این رو می‌توان گفت: زیارت هیچ امامزاده‌ای به این اندازه ثواب ندارد.

این کارشناس علوم قرآنی همچنین اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) از نظر علمی درجه بسیار بالایی دارند و در میان عالمان، شخصیت‌ها و اندیشمندان عصر خود سوابق علمی درخشانی را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

وی یادآور شد: قرار گرفتن حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری اتفاق مبارکی است که زائران آن حضرت در هر فرصتی که دلشان هوای زیارت ایشان را داشته باشد، می‌توانند به سوی آن دیار رهسپار شوند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما هم توجه ویژه‌ای به معارف و مسائل دینی که از سوی حضرت عبدالعظیم (ع) بیان شده، صورت گرفته و از این جهت می‌توان گفت که ما هیچ امامزاده دیگری نداریم که ثواب زیارتشان برابر با ثواب زیارت امام حسین (ع) قرار بگیرد. امیدوار هستیم بتوانیم با شناخت صحیح از مسیر حرکت حضرت عبدالعظیم (ع) هرچه بهتر در روند فعالیت‌های این حضرت حرکت کنیم.