انسان در چه صورتی ارزش و اعتبار پیدا می کند؟

حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال گفت: گیاه هرچه دارد از ریشه است و وقتی از ریشه بریده شود حیات خود را از دست می دهد.

وی افزود: انسان در حرم مطهر حضرت احساس می کند که منشأ حیات وصل شده است از این رو دارای هیجان و نشاط است، قصه انسان ها با اهل بیت(ع) همان جریان گیاه و درخت با ریشه است که تا زمانی با آن باشد حیات رشد دارد و اگر جدای از آن باشد حیاتی نخواهد بود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان این که اگر انسان  متصل به اهل بیت(ع) باشد قدر پیدا کرده و دارای ارزش می شود، اظهار داشت: انسان در معیت این بزرگواران قیمت پیدا می کند، هم نشینی و مجالست با انوار قدسی و تابناک نه تنها مایه حیات و رشد انسان است مایه اعتبار او هم خواهد بود.

وی ادامه داد: این همراهی در آخرت هم موجبات شفاعت و دست گیری اهل بیت(ع) را فراهم می کند، امام رضا(ع) می فرماید هرکس مرا در سرزمین دور و غریب زیارت کن من و پدرانم در قیامت شفاعت او را خواهیم کرد و ما شفیع هرکسی شویم قطعا اهل نجات خواهد بود؛ یعنی اهل بیت(ع) واسطه آشتی انسان ها و خدا می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان ها در دنیا سر سفره خدا و در آخرت سر سفره خود نشسته اند، ابراز داشت: در قیامت هرچه وجود دارد حاصل اعمال و رفتار خود انسان است،  یکی از جواهراتی که می تواند انسان را در فقر قیامت نجات دهد زیارت است.

وی عنوان کرد: بر اساس روایات بعد از ایمان به خدا و اعتراف به اولیای خدا هیچ چیز بالاتر از کمک و دستگیری و گره گشایی از دیگران نیست که می تواند در قیامت انسان را اهل نجات کند، یکی از موضوعات مهم برای انسان اندیشه در امر خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هر کس نسبت به نیازمندان بی اعتنا نباشد جواد بوده و هرکس بی اعتنا باشد بخیل است، اگر همین جواد وقتی به خدا نسبت داده شود چه بدهد و چه بگیرد جواد است چون کارهای الهی مبنای حکمت دارد.

وی اضافه کرد: در دل گرفتن های خداوند، عنایت و دادن است، اگر کسی بر جواد بودن خدا تفکر کند سرمایه ای برای دنیا و آخرت او خواهد بود، دراین صورت اگر خدا چیزی از انسان بگیرد آشفته نمی شود و به هم نمی ریزد.