انتقاد منبری مشهور از ساپورت پوشیدن برخی بانوان

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شام ولادت با سعادت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در حرم مطهر ایشان به اهمیت قرآن در سیره امام رضا(ع) به طوری‌که هر روز ده جزء قرآن را تلاوت و هر سه روز یک ختم قرآن انجام می‌دادند، اشاره و اظهار کرد: قرآن وظایف متعددی از جمله تلاوت، تبعیت از آن، تدبر در آیاتش، اقامه و پیاده‌سازی اهداف قرآن، سستی و کوتاهی نکردن نسبت به این کتاب الهی به عهده ما گذاشته است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: همه هویت ما و مشروعیت دین از قرآن و کتاب خدا شناسی است و در واقع علت احترام ما به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، اطاعت از ولایت‌فقیه و اقامه نماز برگرفته از تأکیدات قرآن می باشد.

تسلط به فضای مجازی و عدم آشنایی با قرآن

وی با طرح این سوال که چرا برخی نمی توانند منشا این هویت یعنی قرآن را بخوانند، متذکر شد: امروز جوانان در حالی‌که نسبت به تمام اسرار و رموز و فوت و فن فضاهای مجازی مسلط هستند و به آسانی به مطالبی که به دنبال آن دسترسی پیدا می‌کنند، برای تلاوت قرآن با اینکه ساده‌تر از زبان فارسی است،  تلاش لازم را انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که قرآن جاذبه، نورانیت و شفافیتی دارد که قلب انسان را شاد می کند، توصیه کرد: سعی کنیم این جاذبه ها را به فرزندان مان نشان دهیم و معلمان پرورشی و دینی در مدارس و استادان معارف دانشگاه قرآن، فهم و تفسیر آن را اولویت کار خویش قرار دهند.

تاثیر فضای مجازی در زندگی

وی با تأکید بر این مطلب که حریم‌های خصوصی افراد را به واسطه فضای مجازی در معرض مردم قرار ندهید، ادامه داد: پرهیز از کم فروشی، غیبت، مسخره ، تحقیر، دخالت و تجسس در زندگی شخصی دیگران، عیب جویی و ملامت مصادیقی از تبعیت قرآن است که نسبت به همه این موارد سفارش کرده است در حالی که برخی در فضای مجازی مشاهده می شود.

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا با اشاره به تدبر در قرآن به عنوان یکی از وظایف ما نسبت به این کتاب عظیم، خاطرنشان کرد: قرآن از صدر اسلام تا جنگ‌ هشت ساله، با هزاران زحمت امروز به دست ما رسیده است ولی  متأسفانه بعضی از ما دقت نداریم و به مفاهیم آن بی‌توجه هستیم.

وی با بیان اینکه قرآن باید در زندگی ما تجلی یابد و پیاده شود، اقامه و پیاده‌سازی اهداف قرآن در جامعه را یکی از وظایف مهم ما نسبت به قرآن کریم عنوان کرد و افزود: منظور از این فرموده امام صادق(ع) که «هر وقت خواستی از خودت امتحان بگیری خود را به قرآن عرضه کن»، اینست که ببینیم سبک زندگی و مدل رفتار تا چه حد مطابق با قرآن است.

ساپورت؛ پوششی محرک است نه حجاب

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر(ص) خطاب فرموده که به زنان مؤمن و دخترانت بگو جلباب بپوشند و زینت های خود را از چشم نامحرمان حفظ کنند، خاطرنشان کرد: منظور ‌از جلباب پوششی است که بدن را می‌پوشاند و محرک نیست، نه ساپورت و مانتوها و روسری‌هایی امروزی که وجودش همچون نبودنش است.

اجرای سرود و همخوانی گروه «سیرة النبی»

برپایه این گزارش، اجرای سرود و همخوانی گروه «سیرة النبی»، مدیحه سرایی محمدرضا طاهری به‌همراه قرائت میثاق نامه با امام رضا(ع) توسط حسن سلطانی و سخنرانی از جمله بخش‌های این مراسم بود.

محفل قرآن کریم از دیگر برنامه‌های برجسته حرم مطهر امام رضا(ع) بود که با تلاوت سید محمد جوادهاشمی و سیدجواد حسینی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء دایر شد.